Skocz do zawartości

Sterowanie 5 serwami mikrokontrolerem AVR


hriszna

Pomocna odpowiedź

tu nie chodzi o schemat a o program.

schemat jest prosty bo potrzebujesz tylko 5 złącz goldpin 1x3.

Odnośnie programu to musisz powiedzieć w czym piszesz i jak dobrze Ci to idzie. Czy wiesz co to przerwanie? timer? itp

Link do komentarza
Share on other sites

Szczerze mówiąc jestem dość zielony w temacie. Puki co jestem w trakcie tej łatwiejszej części, czyli konstrukcja mechaniczna. Teraz chciałem się skupić na skleceniu układu i na zasadzie prób i błędów pomału zacząć pisać program.

Znalazłem taki układ tylko na Atmedze 8 bitowej i zastanawiam się czy mógłbym go użyć?

http://www.fotoload.pl/index.php?id=5ae7467688c96dbc1bcc31364a275750140

__________

Komentarz dodany przez: Sabre

Link do komentarza
Share on other sites

Takie podłączenie serw wymusza na Tobie napisanie programowanego pwm'u. Da się to bez przeszkód zrobić na Atmedze 8 ( i na każdym innym mikrokontrolerze z przynajmniej dwoma timerami).

Jeżeli chcesz sobie nieco uprościć zadanie znajdź mikrokontroler który będzie wyposażony w co najmniej 5 wyjść PWM ( w AVR zazwyczaj oznaczone jako OCxy). Wiem, że na pewno takie możliwości ma atmega 128 ale z pewnością to nie jedyny wybór.

Jeżeli byłbyś zainteresowany mam gdzieś napisany PWM programowy dla czterech kanałów na atmegę 32. Jest akurat przystosowany do sterowania serwami. I łatwo da się go poszerzyć o kolejne kanały.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay