Skocz do zawartości

Minisumo Haker2- worklog


Pomocna odpowiedź

W moim projekcie Barto polecił rozlać masę w postaci siatki.

Jego praca dyplomowa była badana pod kątem masy jednolitej i w postaci siatki.

Oczywiście jednolita zmniejszała zakłócenia w mniejszym stopniu.

Niestety nie jest to takie oczywiste. Kol. Barto w prywatnej rozmowie opisał mi metodę pomiarową, ale nie potrafił wskazać źródeł potwierdzających tę teorię. Jego badania nie dotyczyły porównania ekranu jednolitego vs siatkowego, a jedynie zastosowania ekranowania w ogóle.

Po tej styczniowej rozmowie osobiście szukałem tej wiedzy na różnych dostępnych materiałach uczelni polskich i angielskojęzycznych i nie znalazłem nic, co by potwierdzało tę teorię. Dlatego na ten moment proponuję stosować się do wiedzy zgromadzonej tutaj: http://www.eres.alpha.pl/elektronika/articles.php?article_id=416

W szczególności warto popatrzeć jak wykonuje się ekranowanie otworu gdy takowy jest niezbędny i zastanowić się jak to się ma do ekranowania siatkowego. Takie ekranowanie można spotkać w telewizorach CTR np. głowica TV: http://www.rselektronik.pl/oferta.php?kat=9&podkat=74

Link do komentarza
Share on other sites

klonyyy: potencjalne zwarcia widzę niestety.

1) Lepiej odfiltruj zasilanie przed stabilizatorem.

2) Jeśli masz miejsce to mostkowi dodaj jakieś kondensatory elektrolityczne/tantalowe na piny zasilania (oczywiście na Vs o większej pojemności).

3) Nadal zasilasz logikę mostka z +7V.

4) Powiększ te przelotki. Podczas wiercenia ich pola lutownicze się powyrywają i nie będziesz miał co lutować.

5) Poza tym to zwiększ pola lutownicze. (Edit -> Design rules... -> Restring -> Pads i edytujesz wartości Min)

6) Wszystkie piny Vcc i GND uC powinny być połączone! Na dodatek najlepiej jakby każdy Vcc miał swój kondensator filtrujący.

7) Zwiększ wartość parametru Isolate polygonu

8) Pady pod diody SMD dałbym pod obudowę DO-214AC. Jedna z bardziej uniwersalnych i na pewno znajdziesz diody pod twoje wymagania w tej obudowie.

9) Po co ten pośpiech 😉 Sam się przekonałem, że do niczego to nie prowadzi. Lepiej zrobić raz, a porządnie.

Link do komentarza
Share on other sites

No to tak :

0)Dzięki za rady

1)Dałem jeden elektrolit 220uF przed stabilizator

2)Dałem jeden na VS (220uF)

3)Zmieniłem

4)Raczej nie mam miejsca na ich powiększenie

5)Zwiększyłem

6)Połączyłem ale na kondensatory nie mam za wiele miejsca

7)Zwiększyłem

8)Ogromne te diody!! Muszę je zmieniać ( tych nie znajdę ???)

9)No prawda trochę się rozpędziłem...

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Źle do tego podchodzisz. Nie powinieneś ograniczać projektu przez brak miejsca. Przelotki wręcz musisz powiększyć (wszystko ci się pourywa podczas wiercenia, chyba, że chcesz używać wierteł <0,5mm). Wszystko inne powinno iść na drugi plan. Niestety, ale najprawdopodobniej czeka cię dużo zmian. Diody IR powinieneś cofnąć do tyłu o jakieś 5mm, jeśli mają one leżeć. Radzę ci sprawdzić czy nie masz zwartego +7V z +5V, bo Eagle czasami robi takie rzeczy (podczas zamieniania jednego symbolu zasilania na drugi) i potem są problemy. Wartości rezystorów jakie masz przy diodach LED to masakra, przy prądzie 5mA już bardzo ładnie świecą (rezystor 1k spokojnie wystarczy). Daj sobie więcej czasu na tą płytkę 😉 Ja płytkę Heavy'ego projektowałem tygodnie.

Link do komentarza
Share on other sites

Z tymi diodami to myślałem że chcesz żebym zamienił ledy na te ogromne 😉 Raczej tych z mostka nie będę na te zamieniał, bo sam dałem tam trochę większe diody niż te Twoje, więc zawsze będzie trochę luzu. Przelotki pozamieniałem na te 0.8 bo mam wiertło 0,7.

Link do komentarza
Share on other sites

Czyli po wierceniu zostanie ci jakieś 0,05mm obwódki do lutowania... Trochę za mało, ale nigdy tak nie robiłem, więc nie wiem czy jest to awykonalne. W każdym bądź razie, ja wolałbym zmienić przelotki na większe i projektować płytkę od nowa 😋

Link do komentarza
Share on other sites

Te co mogę zmienię na większę te które nie to nie ( szczególnie te przy m16 ) jaki jest najlepszy sposób na sprawdzenie czy eagle nie połączyło +5 z +7v ? Próbowałem show'em, ale nie wychodziło...

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.