Skocz do zawartości

Pomocna odpowiedź

Jeśli przód jest tam, gdzie masz 5 Sharpów, to bezsensowne jest dawanie CNY70 tak daleko.

Te przednie CNY będą na kablach na samym przodzie.

Dlaczego nie użyjesz wszystkich możliwych elementów w SMD?

Mam po prostu mnóstwo rezystorów i kondensatorów w THT, więc je wykorzystuję.

Ta płytka robiona autoroterem czy na odwal się?

Nie autoruterem nie na odwal tylko na szybko.

Tak czy siak - robię od nowa 🙂

Carpe Diem też mam od groma elementów w THT (na pewno więcej niż w SMD) a jednak projektuję wszystko w SMD. THT pozostaw dla płytek stykowych i na ostateczność. W projektach, gdzie liczy się miejsce postaw na SMD 😉

  • Lubię! 1
Pewnie należałoby sprawdzić, czy Botland ma dane od producenta. Nie ma - na stronie KoNaRu jest 1uF. W DS jest 0,1uF. Wcześniej dawałem 1uF, działało, ale po co, prościej wrzucić ceramika 100nF.

Z tego co zauważyłem są dwie wersje dokumentacji. W pierwszej producent podaje wartość 1uF, a w drugiej właśnie 0,1uF. Obecnie na stronie Sharpa widnieje pdf z mniejsza pojemnością, a więc pewnie ta dokumentacja jest nowsza. Tak jak Bobby napisał czujnik działa poprawnie z obiema wartościami, jednak nie ma co przepłacać 😉 . Zmieniłem opis produktu.

Carpe Diem masz sporo ścieżek, które mogą stać się potencjalnymi zwarciami. Projektując płytkę używaj siatki. Ja zazwyczaj mam podziałkę 5milsów. Minimalne odstępy staram się zachować 20milsów od każdej ze ścieżek. Oczywiście jest to bardzo dużo, ale mam pewność, że w etapie projektowania poczynię jakieś zwarcie.

Jeśli możesz to podeślij płytkę w formacie Eagle. Naniosę ze dwie poprawki (które zaznaczę ci na rysunku), a resztę zostawię tobie 😉

Poprawiłem ci błędy w trzech miejscach:

Na ich podstawie wysnuj wnioski i popraw w innych. Z tego co zauważyłem, masz ich sporo. Jako małą podpowiedź dodam, że błędy, które poprawiłem znajdowały się na warstwie Bottom.

Poza tym to całą płytkę można dużo ładniej upchać 😉

Cadet2.brd

Przelotka po prawej od Uc jest b.blisko innej ścieżki... to samo w prawym dolnym rogu... i Ta ścieżka pod Uc (tzn. "na południe od Uc") na górnej warstwie nienaturalnie wykrzywiona ( ale to już tylko estetyka).

Spojrzałem powierzchownie, nie przyglądałem się dokładnie. ( wiele może mi umknąć, bo sam mam na swoim koncie dopiero jeden projekt płytki, ale tyle co mogę pomóc, to staram się wytknąć).

Szkoda, że zrezygnowałeś z bocznych czujników. Imo lepiej zrezygnować z tego z tyłu, kosztem czujników bocznych (1 lewo, 2 do przodu, 1 prawo). Z tyłu możesz dać coś szerokokątnego z niewielkim zasiegiem (dioda IR+tsop, albo dioda IR+ft). Na boki przydałoby się coś szerokokątnego, z zasięgiem minimum 30cm, albo sharp 340K prostopadle do osi symetrii robota, lub pod kątem ~80*, lekko do przodu. Staraj się prowadzić ścieżki sygnałowe w "kupie", wygląda to estetyczniej i łatwiej znaleźć zwarcie/przerwę. Ciekawi mnie, jak chcesz jednocześnie przylutować sharpy do pcb za pomocą nóżek i tych łapek podłączonych do ekranu.

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...