Skocz do zawartości

[C++] Jak polaczyc program z urzadzeniami zewnetrznymi PC?


matka5432

Pomocna odpowiedź

Witam, robotyka interesuje mnie juz od dawna, ale niestety nigdy nie mialem mozliwosci jej rozwijania. Znam sie za to troszke na elektronice, informatyce i co nieco umiem programowac w C++.Od razu mowie, ze jestem kompletnie zielony jezeli chodzi o laczenie tych dwoch dziedzin(informatyka/elektronika).

Chcialem zatem zapytac sie, jak za pomoca C++ mozna komunikowac sie z prostymi urzadzeniami zewnetrznymi takimi jak odbiorniki energii elektrycznej(led, silniki), czujniki itp. Chodzi mi poprostu o zamiane kompa za mikroprocesor, ktory jest czescia robotow;D.

Link do komentarza
Share on other sites

Za pomoca PC, a konkretnie to napisac program, ktory bedzie nimi sterowal. Nie, nie sa jeszcze podlaczone, poniewaz nie wiem nawet gdzie powinny zostac one podlaczone. Wejscie w ktorym beda urzadzenia nie jest wazne. Moze byc to LPT, USB, jack. Najlepiej, zeby bylo to na poczatek w miare proste.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

No niby można przez LPT zrealizować proste sterowanie, ale znacznie bardziej uniwersalna jest komunikacja przez port szeregowy - RS-232. Wystarczy przejściówka RS-232/USB i Twój komputer będzie mógł gadać z właściwie dowolnym mikrokontrolerem.

Link do komentarza
Share on other sites

Czesc,
Z tego co wiem, to jedynie port LPT pozwala na niezależne sterowanie swoimi wyjściami.

Ewentualnie porty COM oprócz wysyłania danych mają kilka pinów którymi można sterować.