Skocz do zawartości

[C] openCV - ocena odległości, renderowanie obiektu i skalowanie


arthast

Pomocna odpowiedź

Witam,

Przeglądałem trochę forum, ale nie znalazłem nic konkretnego dla mojego problemu.

Otóż koncepcyjnie wygląda to tak: Mamy sobie kamerę oraz kartkę z figurą geometryczną. Kamera rozpoznaje kształt dzięki OpenCV, określa położenie mniej więcej kamery (odległość oraz kąty nachylenia), w silniku graficznym jest odtwarzane podobne środowisko z obiektem 3D, ustawiana kamera i renderowany obraz. Tak wy renderowany obraz chce nałożyć na obraz źródłowy z kamery, aby na ekranie był wyświetlany model 3D w "realnej przestrzeni"

Na podobnej zasadzie jak patrzyłem działa EyePet dla PS3 oraz PSP - z tego co mi wiadomo, kamerka do PSP nie posiada dalomierza, a mimo wszystko obiekt renderowany jest skalowany.

Problemem jest określenie położenia samej kamery - odległości oraz kątów nachylenia. Niestety za bardzo nie mam pomysłu jak się za to zabrać - jeżeli w ogóle przy użyciu jednej kamery jest to wykonalne. Być może też moje myślenie jest mylne i da się to wykonać w jakiś łatwiejszy sposób.

Będę wdzięczy za jakieś sugestie, porady - jeżeli ktoś miał już doświadczenia z podobną rzeczą albo zna jakieś gotowe biblioteki to będzie bardzo miło ;]

Link do komentarza
Share on other sites

Hmm....ja to widzę w ten sposób. Znacznikiem jest kwadrat. Wielkość na ekranie oznacza odległość od kamery. Jeżeli przechylisz go jakoś, to uzyskasz trapez. Mierząc jakoś stosunki boków, da się pewnie wyliczyć kąt. No ale to moja teoria : D

Link do komentarza
Share on other sites

Ot, dokładnie o coś takiego - ten przykład z samochodem jest fenomenalnie wykonany. Zwłaszcza, że do wyświetlania nie potrzebuje widzieć całego kwadratu - tej podstawki. Fenomenalne.

Stosunek boków? ciekawe. Skupiałem się póki co ogólnie na stosunkach odległości i jak się zmniejsza ten kwadrat w obrazie pobranym z kamery, ale do niczego szczególnego nie doszedłem niestety. Jutro mam wolne, to trochę pomyślę nad tym problemem.

Google podopowiedziało mi taki dokumencik z AGH: http://home.agh.edu.pl/~awrobel/resources/Zarys%20fotogrametrii.pdf zdołałem go tylko szybko przewertowac, ale uwagę przykuło moją od str. 17 - Równanie kolinearnoci. Wydaje mi się, że mimo wszystko nie jest to odpowiedzią, ale może się coś przydać w tym względzie. Niestety dopiero pierwszy raz mam styczność z fotogrametrią (przyznam się, ze wstydem, że nawet nigdy nie słyszałem o takiej dziedzinie nauki).

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.