Skocz do zawartości

Przetwornica ST1S10 Problem!


emtstudio

Pomocna odpowiedź

Jestem początkującym i nie potrafię uporać się z problemem. Otóż mam przetwornicę ST1S10 podłączoną według mojego prowizorycznego schematu bazującego na dokumentacji owej przetwornicy. Jak podłączam zasilacz serwisowy z napięciem 7,4V to napięcie na wyświetlaczu zasilacza spada do 1,6 a natężenie graniczne na zasilaczu mam ustawione na 700mA i wtedy zamiast 5V na wyjściu układu mam 1,61V. Jak zaczyna zwiększać na zasilaczu natężenie to układ mocno się nagrzewa napięcie rośnie na wyjściu ale nie chcę sobie spalić układu dlatego nie kręciłem za dużo tym natężeniem ale wygląda na to że układ potrzebuje sporej ilości prądu. Proszę o wyrozumiałość, to mój pierwszy post.

Zastosowane u mnie elementy to:

R1 - 107 kOm

R2 - 20 kOm

C1 - 4,7uF (elektrolit)

C2 - 22uF (elektrolit)

C3 - 100nF (ceramiczny)

L1 - 3,3uH

Link do komentarza
Share on other sites

Twój schemat odbiega w szczegółach od proponowanej aplikacji producenta, więc:

1. Pokaż gdzie u Ciebie jest pin nr 1 (domyślam się, ale chcę potwierdzenia).

2. Co zrobiłeś z PowerPadem umieszczonym pod brzuszkiem scalaka?

3. Ta przetwornica działa na 900kHz i nie będzie dobrze pracować z elektrolitem na wyjściu.

4. Co to za cewka - to krytyczny element, potrzebne jej parametry i/lub zdjęcie.

5. Pokaż zdjęcie zmontowanego układu - przetwornice impulsowe to nie zabawki i trzeba zachować pewne reguły ułożenia elementów i sposobów łączenia.

Zapodając prowizoryczny schemat dostaniesz zwykle prowizoryczną odpowiedź. Traktujmy się poważnie.

Link do komentarza
Share on other sites

Dziękuję za odpowiedz, wiem że moja wiedza jest marna ale uczę się:

1. Pin nr 1 jest u góry po prawej stronie na wejście podawane jest +7,4V

2. PowerPad nie został podłączony do niczego, nie zwiera się z żadną ścieżką

4. Dławik 3,3uH 210mA 10%

5. Wiem że płytka pozostawia sobie dużo do życzenia

Link do komentarza
Share on other sites