Skocz do zawartości

Robot latający typu quadrocopter


beargrylls

Pomocna odpowiedź

Witam, to mój pierwszy temat i zarazem post na tym forum. Jestem studentem 5 roku na kierunku automatyka i robotyka, tym nie mniej jednak jestem początkującym robotykiem biorąc pod uwagę moje doświadczenie.

Już od paru lat chodzi mi po głowie podobny projekt:

Zdaję sobie sprawę ze stopnia skomplikowania takiego projektu, dlatego podzieliłem go na wiele mniejszych etapów.

Pierwszym z nich było zbudowanie quadrocoptera służącego jako platforma do testów i dalszych modyfikacji:

mózgiem quadrocoptera jest kontroler lotu MultiWii w skład którego wchodzą:

Mikrokontroler Atmega328P

3-osiowy żyroskop: ITG3205

3-osiowy akcelerometr: BMA180

Barometr: BMP085

Magnetometr: HMC5883L

Na dzień dzisiejszy model jest sterowany zdalnie przez człowieka, sygnały z nadajnika odpowiadające kątom RPY i ciągowi silników wysyłane są do odbiornika RC na pokładzie, który przekształca je na sygnał PPM i wysyła do kontrolera, który natomiast na podstawie tych sygnałów, steruje silnikami.

Obecnie chciałbym rozwiązać następujące problemy:

1. Zapis parametrów lotu na karcie SD, które posłużą do identyfikacji modelu.

Tutaj mam kilka pomysłów. Po pierwsze można podpiąć czytnik karty SD w podobny sposób jak do arduino UNO, z tym że tam komunikacja szeregowa korzysta z pinów 11, 12 i 13, natomiast w kontrolerze który posiadam piny te są prawdopodobnie używane już do czego innego, więc nie wiem czy takie rozwiązanie jest możliwe. Następnie trzeba by zmodyfikować program kontrolera.

Inną możliwością jest podłączenie arduino do MultiWii, tak żeby dane z czujników były wysyłane do arduino, które zapisywałoby je na karcie. Jednak w tym przypadku nie wiem jakiej komunikacji użyć i w ogóle jak zrobić żeby dwa mikrokontrolery się ze sobą komunikowały.