Skocz do zawartości
Apollo

Roznice silnikow o mocy 250w

Pomocna odpowiedź

Witam Państwa 😉

Mam problem z wyborem silnika o mocy 250W które występują w wersjach 24V jaki i 36V.

Jaka jest między nimi różnica? Wiem że muszę mieć inne baterie ale chodzi mi o sam silnik. Któryś z nich ma łatwiej np. rozkręcić się pod takim samym obciążeniem? Czym one się różnią?

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Apollo, każdy silnik, przez który płynie mniejszy prąd ma lepiej. Tak więc skoro moce są takie same to ten na 36V jest lepszy. Nie mniej dużo zależy od przeznaczenia i dostępności elektroniki sterującej. Ta na wyższe napięcie zawsze będzie droższa, ale przy tak małej różnicy to raczej nie będzie problemem.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Tak średnio rozumiem 😋

Jeśli mam 2 zestawy:

a)Silnik 24V i baterie 1Ah

b)Silnik 36V i baterie 1Ah

Pomijamy elektronikę sterującą i montujemy je do jednakowych pojazdów które maja wystartować i jechać w linii prostej z prędkością 30km/h

Który lepiej wykorzysta baterie i zajedzie dalej?

Czy różnica będzie tylko na starcie w zużyciu baterii?

Tak prostym językiem 😅

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Pojemność to nie wszystko, nie napisałeś jakie napięcie tych baterii.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

a)Silnik 24V i baterie 1Ah

b)Silnik 36V i baterie 1Ah

Zakładając, że zasilasz to akumulatorami 12V to

a) potrzebujesz np 2 akumulatorów 1Ah podłączonych szeregowo

b) potrzebujesz np 3 akumulatorów 1Ah podłączonych szeregowo

Chyba jasnym jest, że w 3 szt akumulatorów jest więcej energii niż w 2sz więc ten z 3 powinien dalej zajechać

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Napięcia baterii 1Ah odpowiadają silnikom, czyli odpowiednio bateria 1Ah 24V i dla drugiego pojazdu 1 Ah 36V.

Teoretycznie chodzi mi by wykazać różnice miedzy tymi silnikami o różnych napięciach.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

pojemność akumulatora = prąd z niego pobierany x czas, przez jaki można go pobierać

moc = napięcie x natężenie prądu

Zatem silnik 250W 24V, akumulator 1Ah 24V

I=250W/24V=10,4A

t=1Ah/10,4A=0,096h=5,76min=5min45s

Z tym silnikiem i aku samochód będzie jechał przez około 5min (zwróć uwagę na skoki podczas rozruchu - wtedy prąd jest znacznie większy)

Silnik 250W 36V, aku 1Ah 36V

I=250W/36V=6,9A

t=1Ah/6,9A=0,144h=8,7min=8min40s

Czyli dłużej pojeździsz na zestawie drugim. Natomiast silniki jak silniki - oba mają tą samą moc, więc uciągną tyle samo 🙂

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dzięki zaczynam trybić 😅

Jeszcze pytanie odnośnie różnicy w budowie silników. Czym się zwiększa V w silniku?

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Prędkość silnika DC zwiększasz podając na niego wyższe napięcie. Możesz sterować jego prędkością podając sygnał PWM na odpowiednie wejście w mostku H, a ten mostek zwiększy napięcie na Twoim silniku.

Jeśli chcesz zmienić prędkość silnika na taką, która odbiega od katalogowych wartości znamionowych możesz zastosować przekładnię.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

spartakus, mam wrażenie że autorowi chodziło o to od czego zależy napięcie znamionowe.

I tu z tego co wiem znaczenie ma rezystancja uzwojenia.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Napisz odpowiedź...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...