Skocz do zawartości

Kurs Arduino II - #10 - podsumowanie kursu


Pomocna odpowiedź

Hejka,

Wiem, że odkopuje temat, ale nie widziałem wszystkich sugestii które mam w głowie. Mówię napisze, a nóż widelec się przyda 🙂

1. Moduły wifi (esp8266 i esp8285 - współpraca z arduino ich, jakie różnice, podłączenie płytek, sterowanie w jedną i drugą stronę, ciekawe apki do sterowania choćby ledami) - na to każdy ma chrapkę 😄

2. Moduły BT - jak wyżej 🙂

3. Wyświetlacze graficzne jakieś ze 2 przykładowe może - zapewne jest z nimi trochę zabawy 🙂

4. Więcej ze sterowań serwami i silnikami

5. Więcej ze zdalnego sterowania

6. Więcej o ciekawych czujnikach 

7. Ciekawe biblioteki i może o tych rejestrach, jak ktoś wcześniej wspomniał, wykorzystanie przerwań etc.

8. Może coś o shieldach do arduino?

9. Może jakieś informacje o kamerach kompatybilnych z arduino i ich obsłudze?

10. Może jakieś projekty AI? 😄 przy oczywiście połączeniu kilku rzeczy z w/w listy 😄

 

I super robota z tymi kursami, widać doświadczenie i praktykę w nich 😉

 

 

Link do komentarza
Share on other sites

@SirMaras witam serdecznie i dziękuję za sugestie, na razie mamy sporo planów ale będziemy o tym pamiętać. 

Dnia 18.11.2021 o 18:06, SirMaras napisał:

Może jakieś projekty AI?

Na ten temat sporo znajdziesz na blogu i forum, szczególnie przejrzyj wpisy kolegi @Elvis, co prawda nie są to projekty z 8b Arduino.

Dnia 18.11.2021 o 18:06, SirMaras napisał:

Może jakieś informacje o kamerach kompatybilnych z arduino i ich obsłudze?

Popatrz na blogu, kiedyś była recenzja - to nie jest dobry pomysł 😞 Lepiej użyć ESP32 z kamerą

Dnia 18.11.2021 o 18:06, SirMaras napisał:

Wyświetlacze graficzne jakieś ze 2 przykładowe może - zapewne jest z nimi trochę zabawy

Tu kod można przełożyć z innych kursów, są 2 kursy STM gdzie używane są różne wyświetlacze.

Trochę jest tych wszystkich materiałów 😉 

Dnia 18.11.2021 o 18:06, SirMaras napisał:

I super robota z tymi kursami, widać doświadczenie i praktykę w nich

Bardzo dziękujemy, to bardzo miłe 🙂 

Link do komentarza
Share on other sites

Super kurs jak zawsze , kupując na allegro elementy nie trafiłem z lm35 52AB  i PIR 

PIR nie ma ochoty potrzymać stanu wysokiego mimo ruchu i trigerowania,  po ręcznyn zwiększeniem czasu podtrzymania stanu "jakoś tam" działa

lm35 tak jak osobie w forum arduino .  arduino.cc , przez chwile idą jakieś wartości , później jest zero i tak w kólko i na wyjściu zawsze jest ok 130mV.

Za pierwszym razem mogłem odwrotnie podłączyć bo obrazek jest troszkę mylący :]

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

@tyrystor33 nie, na ten moment nie planuję takiego kursu. Jest to dość niszowa tematyka. Osoba zainteresowane Python sięgają teraz częściej po Raspberry Pi Pico lub np. mirco:bit'a.

Link do komentarza
Share on other sites

Treker
Ta treść została wynagrodzona przez moderatora!

cd2dot0 otrzymał odznakę: "Recenzent (za ciekawą ocenę kursu)"

Kurs Arduino na poziomie II, będący kontynuacją analogicznego kursu na poziomie I, przekazuje nową wiedzę dwutorowo - z jednej strony do swojego Arduino UNO podłączymy sporo różnych elementów (m.in. małą klawiaturę, czujnik PIR, programowalne diody RGB, termometr analogowy oraz cyfrowy), a z drugiej zaczniemy zajmować się trochę bardziej złożonymi (w stosunku do zagadnień z poziomu I) zagadnieniami sprzętowo-programistycznymi (przerwania, opóźnienia z wykorzystaniem funkcji millis()). Dodatkowo podczas kursu będziemy korzystać z paru zewnętrznych bibliotek, dzięki czemu unikniemy konieczności pisania skomplikowanych fragmentów kodu w celu uzyskania podstawowych funkcjonalności wykorzystywanych komponentów (co oczywiście mogłoby być równie pouczającym, co żmudnym doświadczeniem).

Podobnie jak miało to miejsce w podstawowym kursie Arduino, składanie oraz podłączanie kolejnych układów elektronicznych do Arduino jest wyjaśnione dość przystępnie. Nie jest to jednak zawsze szczegółowa instrukcja krok po kroku - autorzy kursu doskonale zdają sobie sprawę, że do tego kursu podchodzą osoby, które podstawy w tym zakresie już posiadają (np. poprzez przerobienie kursów Forbota z elektroniki).

Wydaje się, że od strony programistycznej kurs ten nie jest znacząco trudniejszy od swojego poprzednika. Absolwent kursu Arduino na poziomie I prawdopodobnie nie będzie miał jakichś większych problemów przy części programistycznej rozwiązań zawartych w poszczególnych lekcjach. Zasadniczo należałoby tylko dodać przy którejś z pierwszych lekcji fragment o tworzeniu tablic w języku Arduino (czyli właściwie w C++).

Osobiście, po przerobieniu całego kursu muszę przyznać, że sprawia on wrażenie dość wyważonego - porusza sporo ważnych kwestii, ale stara się nie wnikać w nie przesadnie. Doskonałym przykładem jest choćby temat generowania melodyjek - po objaśnieniu działania funkcji tone(), autorzy kursu wskazują, gdzie szukać w Arduino przykładowego programu do generowania melodyjek. Ktoś machnie na to ręką ("miało być o elektronice, a nie muzyce"), ktoś inny uruchomi na swoim Arduino Uno przykładową melodyjkę, a jeszcze ktoś inny (np. ja) zainspirowany tym sprytnym wykorzystaniem buzzera sięgnie po nuty i przetłumaczy sobie jedną czy dwie ulubione melodyjki (radość ze słuchania, jak buzzer stara się daną melodię swoimi skromnymi siłami odtworzyć - bezcenna).

Pewien drobny mankament, jaki dostrzegam w tym kursie, to mniejsza liczba zadań dodatkowych do wykonania niż miało to miejsce w kursie Arduino na poziomie I. Obecność takich zadań jest według mnie jednym z najważniejszych elementów dobrego kursu, gdyż daje możliwość samodzielnego sprawdzenia swoich umiejętności w omawianym zagadnieniu.

Cóż, trochę się rozpisałem, ale w ramach podsumowania mogę jeszcze dodać, że kurs jest jak najbardziej godny polecenia.

 

Pozdrawiam.

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Zakończyłem kurs. Cóż mogę powiedzieć - dla mnie bomba i mega dobra zabawa przy okazji nauki nowych rzeczy. 
Mogę go polecić każdemu kto chce kontynuować poznawanie arduino z poziomu I kursu 🙂

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Hej.

Udało mi się dotrzeć aż tutaj a to znaczy że kurs musi być naprawdę interesujący! Polecam każdemu 🙂

 Pewnie kontynuacji nie będzie w najbliższym czasie skoro jest planowana od 2018 roku a szkoda.

To może ktoś od razu podpowie czy jest jakiś podobny kurs na temat HX711 i tensometrów lub łączności  WiFi i Bluetooth ?
Tak żeby było to tak fajnie wytłumaczone jak w kursach na forbocie.
Do zobaczenia w innych wątkach na forum bo na pewno będę sie tutaj kręcić 🙂

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

@PanMajster dziękuję za miłe słowa, cieszę się, że kurs jest nadal pomocny 🙂 Faktycznie wydarzenia potoczyły się w tym kierunku, że kontynuacja (przynajmniej na razie nie powstała).

Dnia 12.02.2025 o 21:09, PanMajster napisał:

To może ktoś od razu podpowie czy jest jakiś podobny kurs na temat HX711 i tensometrów lub łączności  WiFi i Bluetooth ?

To bardzo szczegółowy temat jak na gotowy kurs - raczej ciężko będzie Ci znaleźć takie poradniki. Warto jednak eksperymentować we własnym zakresie. Załóż odpowiedni temat na forum, zapytaj oto, czego nie wiesz na temat HX711 i na pewno uda Ci się rozgryźć temat przy pomocy innych osób 🙂 

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.