Skocz do zawartości

Sterowanie silników krokowych pomocą L293D Motor Driver Board Arduino


Iron_Salsa

Pomocna odpowiedź

Witam, jako że jestem zupełnie zielony w temacie tego typu silników potrzebuje pomocy.

Buduję mini ploter CNC i wykorzystuje tam 3 silniki z napędu komputerowego, niestety nie wiem jak takimi sterować, mam Shield'a L293D Motor Driver Board do Arduino i czy da się taką nakładką sterować, a jeśli to jak mam połączyć je?

Z góry dziękuję za pomoc :->

Link do komentarza
Share on other sites

Iron_Salsa, jak dokładnie masz zamiar kontrolować całość? Do plotera chyba lepiej nadadzą się silniki krokowe, będziesz mógł wtedy dokładnie panować nad pozycją każdej z osi.

Link do komentarza
Share on other sites

Treker chciałbym, ale takie silniki są za drogie na budżet 15-latka. Ogółem moja intencja to stworzenie plotera z głowic z napędu. Inspirowałem się tym filmikiemhttps://www.youtube.com/watch?v=Uj03y_msxfg , ale przesyłka z kontrolerem cnc troche z chin leci.

Link do komentarza
Share on other sites

Oj to rzeczywiście marnie z Tobą chłopie. Na filmie są przecież silniki krokowe. Niestety użyto ich aż trzy a Twój shield teoretycznie obsługuje max. dwie sztuki tego typu. W osiach XY plotera musisz ich użyć, ale do podnoszenia pisaka możesz wstawić zwykłe serwo lub nawet elektromagnes - przecież wystarczy unieść o 1-2mm a to spokojnie dołączysz do jakiegoś wolnego pinu.

Napisałem "teoretycznie", bo jest to płytka przeznaczona tak naprawdę do silników DC. Krokowe obsługuje tylko z nazwy i tylko przypadkiem - ewidentnie nie została do tego stworzona. Ani mostki nie nadają się do tego (brak kontroli prądu + duże straty napięcia) ani jej interfejs do Arduino nie ułatwia zadania (rejestr przesuwający na wszystkich sygnałach oprócz PWM). W zasadzie powinieneś dać sobie z tym spokój i kupić prawdziwe drivery silników krokowych.

Dlaczego w temacie wątku są BLDC???

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.