Popularny post sailo Napisano Grudzień 7, 2009 Popularny post Udostępnij Napisano Grudzień 7, 2009 Witam,Chcielibyśmy przedstawić naszą konstrukcję. Robota nazwaliśmy „Wonsz”. Jest to przegubowy line follower. Podwozie zostało zrobione głównie z aluminium. Jako koła zostały użyte wałeczki z drukarki. Napęd stanowi silnik z przekładnią pasową. Do skręcania nosem służy silnik z przekładnią ślimakową sterowany mostkiem H. Robot zajął pierwsze miejsce w zawodach na Politechnice Gdańskiej oraz w zawodach Robotic Arena 09 we Wrocławiu. Więcej na stronie Koła Naukowego Inżynierii Mechatronicznej- www.knim.pwr.wroc.pl. Szczegóły techniczne: - mikrokontroler Atmega8 (programowany w C) - czujniki 5 razy CNY70 - Zasilanie pakiet litowo-polimerowy 7,4V - mostek H na tranzystorach polowych. Przejazd finałowy Robotic Arena 09. Widok robota od spodu: 6
madik Grudzień 7, 2009 Udostępnij Grudzień 7, 2009 Bardzo fajny robot, gratulacje za taki wysoki wynik(najwyższy:-D), i to jest kolejny przykład że siła skupiona jest w kodzie, więc warto być dobrym programistą.Życzę kolejnych udanych konstrukcji
nikosss Grudzień 7, 2009 Udostępnij Grudzień 7, 2009 Super, wije się żeczywiście jak "wonsz" Może jak przeczytam całą bibliotekę książek o programowaniu to będę w połowie tak dobrym programistą jak ty/wy
Treker (Damian Szymański) Grudzień 7, 2009 Udostępnij Grudzień 7, 2009 Czujniki linii ułożone są w jednej linii? Koła to jakieś rolki z drukarek, czy coś bardziej zmyślnego ? Jaka mniej więcej prędkość osiąga robot?
Bobby Grudzień 7, 2009 Udostępnij Grudzień 7, 2009 Świetny robot, co prawda na filmiku zbyt dużo nie widać, ale widać, że działa I działa bardzo dobrze. Zadziwiająco szybka jest ta przekładnia ślimakowa na "wózku". Treker, wałeczki z drukarki 1
ownya Grudzień 7, 2009 Udostępnij Grudzień 7, 2009 Czujniki linii ułożone są w jednej linii? Trzy środkowe czujniki w linii, dwa skrajnie przesunięte do tyłu. Jaka mniej więcej prędkość osiąga robot? Ciężko powiedzieć, wszystko zależy od trasy, na ostatnich zawodach delikatnie ponad 1m/s z dużym zapasem na silniku.
Nawyk Grudzień 7, 2009 Udostępnij Grudzień 7, 2009 Elektronika banalna, a okazuje się, że najprostsze rozwiązania jak zwykle są najskuteczniejsze. Piwo dla autora za chęć dzielenia się wiedzą o - póki co - najlepszej konstrukcji w Polsce
Sabre Grudzień 8, 2009 Udostępnij Grudzień 8, 2009 Napiszcie jaki zapas prędkości ma wasz Wonsz . Na każdych zawodach, na których byłem i ja i wy, zwróciłem uwagę, że zawsze pierwsze przejazdy macie sporo wolniejsze od przeciwników. Dopiero finały (RA'09), albo ostatni liczony przejazd macie najszybszy. Ile szybciej może pojechać wasz lfr np. w porównaniu do finału RA? Jeśli macie to załączcie więcej zdjęć, szczególnie spodu robota.
ownya Grudzień 8, 2009 Udostępnij Grudzień 8, 2009 Napiszcie jaki zapas prędkości ma wasz Wonsz . . Co do predkosci, z silnika można wyciągąć prawie 2x tyle, jednak wtedy pojawia się problem ze sterowaniem na trudniejszych trasach. Napiszcie jaki zapas prędkości ma wasz Wonsz . Na każdych zawodach, na których byłem i ja i wy, zwróciłem uwagę, że zawsze pierwsze przejazdy macie sporo wolniejsze od przeciwników. Dopiero finały (RA'09), albo ostatni liczony przejazd macie najszybszy. Na każdych? Łódź i gdańsk to przejazdy porównywalne. A jeżeli wyszło tak jak piszesz to był to czysty przypadek. Jeżeli chodzi o RA, gdzie organizatorzy zapewnili 2 przejazdy kwalifikacyjne, nie mając możliwości testowania postanowiliśmy ograniczyć prędkość do niezbędnego minimum. A finał? Raczej nie było nic do stracenia
juras5 Grudzień 9, 2009 Udostępnij Grudzień 9, 2009 rozumiem, że do skręcania używacie zwykłego silnika DC, nie krokowego? też czekam na jakieś dokładniejsze fotki spodu i mechanizmu odpowiadającego za skręcanie! GRATULUJE robota!
Pomocna odpowiedź
Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto w ~20 sekund!
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj się »Zaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się »