Skocz do zawartości

Serwo a arduino - skaner ultradźwiękowy


Eruwan

Pomocna odpowiedź

Witam

Jestem bardziej niż początkującym w tematach mikrokontrolerów i elektroniki, więc proszę o wyrozumiałość.

Od jakiegoś czasu planuje zrobić robota wykorzystującego czujnik ultradźwiękowy (między innymi) do mapowania terenu. Ale dopiero od paru dni zacząłem szperać i czytać jak to zrobić  krok po kroku.
Ha. Nawet znalazłem coś podobnego na forum  https://forbot.pl/forum/topic/11454-prosty-ultradzwiekowy-skaner-otoczenia-2d-360-stopni/

Rozbiłem się już na początkowych pytaniach, ale w tym temacie chciałbym zapytać konkretnie o jeden z nich:

1. Mianowicie jeżeli mam już arduino (z kursu arduino, który do teraz zbierał u mnie kurz) to co mi jest potrzebne prócz serwa pracy ciągłej do zbudowania obrotowej  wieżyczki na której będą zamontowane czujniki ultradźwiękowe? Rozumiem, że zależy od serwa, ale łączy się je przez shieldy, albo tworzy się jakieś układy, albo zasila niezależnie od arduino? Czy to przez pobór prądu?

2. Czy dostępne w różnych sklepach ( botland, kamami) shieldy do silników obsłużą też serwo?  Czy muszę mieć konkretnie shield ze sterownikiem serw?

3. Czy jeżeli servo będzie  miało duży pobór prądu to nie zakłóci w jakiś sposób pracy czujników?

 

Wiem, że pytania banalne, ale może Panowie potraficie mnie choć naprowadzić na trop. Sam w miarę czasu i możliwości w chwilach wolnych  od roboty staram się szperać po książkach i necie, ale temat niby prosty a jednak masę wiedzy należy sobie gdzieś ze szkoły przypomnieć, a większości przypadków od zera się uczyć.  

 

Edytowano przez Eruwan
Link do komentarza
Share on other sites

Nie jest Ci potrzebne serwo do pracy ciągłej, bo w nim nie kontrolujesz położenia a prędkość obrotową. Albo stosujesz zwykłe serwo i dwa czujniki (przód i tył), albo jakąś przekładnię zamieniającą 0..180 na 0..360.