Skocz do zawartości

STM32F4 nadanie sygnału i jego odebranie


Kamilekkk

Pomocna odpowiedź

Dzień dobry,

 

Posiadam mikrokontroler STM32F429ZIT6. Potrzebuję wygenerować sygnał sinusoidalny o zadanej częstotliwości oraz amplitudzie na jednym z pinów, tak aby podłączony zewnętrzy układ (laser) zaświecił się. Jeżeli chodzi o kwestie elektroniki i jej programowania jestem całkowicie zielony. Staram się posiłkować kursem odnośnie STM32F4, który jest dostępny na forum, lecz niewiele mi to rozjaśnia. O ile dobrze rozumiem przy pomocy PWM jestem w stanie wygenerować sygnał, ale prostokątny. Czy jest jakaś możliwość, aby móc zrobić z niego sygnał sinusoidalny? A jeżeli nie, w jaki sposób mógłbym tego dokonać?

 

Druga sprawa, to taka, że potrzebuję odebrać sygnał (w tym przypadku zmierzyć napięcie) z zewnętrzengo czujnika, który również chcę podłączyć do któregoś z pinów. Tutaj powinienem skonfigurować odpowiedni pin na ADC zgadza się?

 

Bardzo prosiłbym o udzielenie pomocy, z góry dziękuję!

Link do komentarza
Share on other sites

9 minut temu, Kamilekkk napisał:

O ile dobrze rozumiem przy pomocy PWM jestem w stanie wygenerować sygnał, ale prostokątny. Czy jest jakaś możliwość, aby móc zrobić z niego sygnał sinusoidalny?

Przy pomocy filtra dolnoprzepustowego ale po co, nie lepiej użyć przetwornika cyfrowo-analogowego?

 

10 minut temu, Kamilekkk napisał:

Druga sprawa, to taka, że potrzebuję odebrać sygnał (w tym przypadku zmierzyć napięcie) z zewnętrzengo czujnika, który również chcę podłączyć do któregoś z pinów. Tutaj powinienem skonfigurować odpowiedni pin na ADC zgadza się?

Oczywista oczywistość jak to powiedział jedne z klasyków.

Link do komentarza
Share on other sites

(edytowany)
14 godzin temu, RFM napisał:

Przy pomocy filtra dolnoprzepustowego ale po co, nie lepiej użyć przetwornika cyfrowo-analogowego?