Popularny post Kasztan Napisano Kwiecień 7, 2020 Popularny post Udostępnij Napisano Kwiecień 7, 2020 Cześć, pewnego razu na spotkaniu ze znajomymi okazało się, że na hasło „polej” nikt nie zareagował. Wtedy zrodził się pomysł, aby zaradzić takim przykrym sytuacjom w przyszłości postanowiłem stworzyć robota do nalewania alkoholi wysokoprocentowych. Z założenia robot miał nalewać alkohol do każdego kieliszka jaki się postawi oraz miał być zasilany przy pomocy baterii. Pierwsze prototypy zawierały prostą elektronikę opartą na czujnikach i przekaźnikach – jestem laikiem oraz samoukiem w kwestiach elektroniki. Projekty nie spełniały oczekiwań, ponieważ w normalnym użytkowaniu zawodziły. Około rok temu natknąłem się na Arduino i zacząłem pogłębiać swoją wiedzę w tym kierunku. Wydruki 3D wykonałem na swojej drukarce. Robot spełnił założenia. Poprzez zastosowanie czujnika ultradźwiękowego jest w stanie nalać do każdego kieliszka, a potencjometrem można ustawić ilość nalewanej wódki w zakresie około 10 - 50ml. Do zasilania użyłem 8 akumulatorów AA. Wykonałem obudowę z kilku elementów żeby mieć lepszy dostęp do podzespołów. Rynienka na pompce została stworzona po zalaniu układu... z wyciekiem sobie poradziłem ale dla pewności została Części których użyłem do budowy: Płytka stykowa 170 pól - 1 szt Stabilizator L7805CV 5V 1,5A – 1 szt Ultradźwiękowy czujnik odległości HC-SR04 2-200cm – 1szt Potencjometr liniowy 1K – 1 szt Wtyk DC 2,1/5,5mm z zaciskami skręcanymi – 1 szt Pompa membranowa - silnik R385+ - 12V - 3W - mini pompa wodna – 1szt Moduł sterownika L298N do silników DC – 1 szt Przełącznik kołyskowy 15x10mm – 1 szt Koszyk na baterie 8xAA (R6) – 1 szt Arduino Nano – 1 szt Uniwersalny Proto Shield do Arduino Nano – 1 szt Serwo TowerPro MG-995 – 1szt. Zawór zwrotny – 2szt. Moduł dioda LED RGB 5050 wspólna katoda – 1 szt. Magnesy neodymowe 10x5 – 8 szt Przycisk monostabilny – 1 szt. Rurka sylikonowa – 0,5m Rezystory Przewody połączeniowe Aby "polewacz" był mobilny jego element