Skocz do zawartości

Zasilanie sensora PNP z pinu VIN NodeMCU


kalinek

Pomocna odpowiedź

Cześć,

Niedawno zacząłem się bawić trochę elektroniką i obecnie próbuje zrealizować jeden projekt oparty na ESP8266. Chciałem podłączyć jeden sensor ( dokładnie taki ) do płytki NodeMCU. Chciałbym aby płytka była zasilana przez USB. Mam mały problem z zasilaniem sensora, zgodnie ze specyfikacją może on działać na zasilaniu 10-30V, maksymalnym prądzie do 200mA oraz minimalnym 15mA. Output pinu VIN przy zasilaniu całej płytki przez USB powinien wynosić ok. 5V a natężenie nie powinno przekraczać 500mA. Chciałem zastosować przetwornik step-up (dokładnie taki), który podwyższy napięcie do 12V i takim napięciem zasilać sensor. Czy jest to dobry plan ? Jestem dość mocno początkujący, a nie mogłem znaleźć nigdzie przykładu tego typu zastosowania z pinem VIN. Wielkie dzięki ! :)

Link do komentarza
Share on other sites

Cześć,