Skocz do zawartości

Kwalifikacje zawodowe pomiar rezystancji w układzie.


piotr432

Pomocna odpowiedź

Siemka, ogólnie nie jestem uczniem technikum jednak praktyki w zakładzie uświadomiły mnie, ze muszę się podciągnąć trochę z automatyki przemysłowej. Co robię też przez przeglądanie testów zawodowych najczęściej na technika mechatronika i  właśnie z tym jest problem. (Jestem na AiR ale na mech wydziale ). Chciałbym się zapytać odnośnie podanego zadania czy dobrze rozumiem to co się dzieje w tym układzie. Zwłaszcza w S0:2-S1:3 , S1:3-S1:4; K1:A1 -K2[tu chyba powinno być K1]:A2. 
S0:2-S1:3 - rezystancja równa zero oznaczałoby to, że prąd w danej części nie jest ograniczony 
S1:3-S1:4 - rezystancja równa nieskończoność oznaczałoby to, że mamy przerwę w obwodzie 
K1:A1 -K2:A2 - wynika rezystancji wynika z uzwojenia cewki stycznika 
 

3925a7776d6b1928921d827f81b6227a.png

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

To ja ci powiem, tak. Rok wcześniej niż ja kończyłem technikum, zrobiono na egzaminie końcowym "chamstwo", że poprawną odpowiedzią do podobnego zadnia, oczywiście po przepisaniu kilometra tabelek i wyników był ?? cytuję:

"Urządzenie jest w pełni sprawne, przyczyną usterki/problemu jest brak podłączenia zasilania. Należy włożyć wtyczkę do gniada zasilania."

Ów urządzeniem był bodaj przenośnik taśmowy. Poprawnie na cały rocznik odpowiedziały tylko 2 osoby, reszta albo nie doszła do tego, albo przyjęła, że odpowiedz jest taka oczywista że nie możliwa na egzaminie.

  • Lubię! 2
Link do komentarza
Share on other sites

@BlackJack, z ciekawości, który rocznik? Wnioskuję (wcześniej były prace praktyczne), że stosunkowo nieodległy, kilkanaście lat temu? Z tą odpowiedzią mnie zaskoczyłeś 😄