Skocz do zawartości

Raspberry Pico i nRF24L01+ - ktoś to ożenił?


ethanak

Pomocna odpowiedź

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Myślę o zrobieniu w domu monitoringu temperatury w kilku pokojach i na zewnątrz, ale nie chcę plątaniny kabli dlatego myślałem o takim wstępnym szkicu:

nadajniki: raspberry pi pico + nrf24l01 + DS18B20 + źródło zasilania (baterie),

odbiornik: raspberry pi 4 + nrf24l01 (jako odbiornik, chyba, że nie potrzebuję i mam wszystko w malinie),

W temacie jestem całkowicie zielony - od ok. 2 tygodniu jestem szczęśliwym posiadaczem kursu RPi, dlatego proszę o ewentualne spostrzeżenia, uwagi, bo jeszcze nic poza malinką i czujnikiem temperatury nie zakupiłem. Może coś można zrobić prościej.

PS. Zanim doczytałem, chciałem używać wbudowanego czujnika w pico, ale wtedy miałbym temperaturę płytki, a nie w pomieszczeniu 😛

Link do komentarza
Share on other sites

@krzysiek1985 to  lepszym i prostszym rozwiązaniem będzie esp32 i protokół esp-now...bez kabli i komplikacji, wystarczy że do maliny pi 4 prześlesz dane przez uart np. (jeśli pi 4 taki posiada) z esp32 który będzie odbiornikiem i będzie odbierał dane od innych ESP (nadajników) ESP ma dużo oszczędnych trybów uśpienia więc zasilanie z jednego ogniwa 18650 wystarczy na dlugo

Link do komentarza
Share on other sites

32 minuty temu, farmaceuta napisał:

lepszym i prostszym rozwiązaniem będzie esp32

Wystarczy ESP8266 - używam takiego zestawu (RPi <-> UART <-> ESP8266) w centralce i ESP8266 w satelitach.