Skocz do zawartości

Raspberry Pico i nRF24L01+ - ktoś to ożenił?

Pomocna odpowiedź

Napisano

Pytanko jak w temacie: ktoś to może uruchomił albo zna działającą bibliotekę? Mi się jakoś nie udaje (tzn. moduł działa ślicznie, w rejestrach ma wszystko co trzeba, ogólnie miód i malinki tylko odbierać nie chce)...

• 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...

Zgodnie z obietnicą - kod w C do wydłubania z kodu sterownika RC do Krasnoluda.

Nie jest to absolutnie moje dzieło - po prostu popularna biblioteka do Arduino przejechana skryptem w Pythonie, który z C++ zrobił C 🙂

• Lubię! 1
  • 1 rok później...

Myślę o zrobieniu w domu monitoringu temperatury w kilku pokojach i na zewnątrz, ale nie chcę plątaniny kabli dlatego myślałem o takim wstępnym szkicu:

nadajniki: raspberry pi pico + nrf24l01 + DS18B20 + źródło zasilania (baterie),

odbiornik: raspberry pi 4 + nrf24l01 (jako odbiornik, chyba, że nie potrzebuję i mam wszystko w malinie),

W temacie jestem całkowicie zielony - od ok. 2 tygodniu jestem szczęśliwym posiadaczem kursu RPi, dlatego proszę o ewentualne spostrzeżenia, uwagi, bo jeszcze nic poza malinką i czujnikiem temperatury nie zakupiłem. Może coś można zrobić prościej.

PS. Zanim doczytałem, chciałem używać wbudowanego czujnika w pico, ale wtedy miałbym temperaturę płytki, a nie w pomieszczeniu 😛

@krzysiek1985 to  lepszym i prostszym rozwiązaniem będzie esp32 i protokół esp-now...bez kabli i komplikacji, wystarczy że do maliny pi 4 prześlesz dane przez uart np. (jeśli pi 4 taki posiada) z esp32 który będzie odbiornikiem i będzie odbierał dane od innych ESP (nadajników) ESP ma dużo oszczędnych trybów uśpienia więc zasilanie z jednego ogniwa 18650 wystarczy na dlugo

32 minuty temu, farmaceuta napisał:

lepszym i prostszym rozwiązaniem będzie esp32

Wystarczy ESP8266 - używam takiego zestawu (RPi <-> UART <-> ESP8266) w centralce i ESP8266 w satelitach.

Niestety, z przyczyn czysto technicznych nie da się zaimplementować esp-now bezpośrednio na malince.