Skocz do zawartości

Solar tracker


Staszkowski

Pomocna odpowiedź

Witam,

Jestem nowy tutaj i dopiero się uczę więc nie wiem jak dużo sensu będzie w tym co piszę ale podobno idzie tutaj uzyskać pomoc. Do rzeczy nie wiem co mnie pokusiło ale na pracę magisterską wziąłem sobie projekt i oprogramowanie modelu trackera solarnego. Zostawiam się czy to jest wykonalne na płytce od zestawu jeśli tak to jak wygląda programowanie tego? Szukam jakichkolwiek informacji żebym mógł wiedzieć od czego zacząć czego się uczyć, mój promotor jest elektronikiem i powiedział mi że jest to bardzo łatwe więc się zdecydowałem bo zawsze sie chciałem nauczyć coś tworzyć i to zaprogramować tylko tak jak mówię jestem w tym zielony. Gdyby ktoś mi podesłał jakieś artykuły albo projekty cokolwiek tylko nie Arduino a coś najlepiej właśnie na mikrokontroleże STM32L4 albo pokrewne, za każdą pomoc wielkie dzięki i pozdrawiam.

Link do komentarza
Share on other sites

A tok coś więcej? bo sam STM32 może służyć do sterowania czegoś na podstawie pomiarów za pomocą jakiegoś czujnika. Jakiś szerszy obraz całego rozwiązania by się przydał ale poza tym to tak jest to bardzo proste wystarczy wgrać funkcję opisującą położenie słońca w czasie dla danego położenia geograficznego. Wersje serii 'L' powinny mieć wbudowany zegar czasu rzeczywistego więc nie powinno być z tym żadnego problemu

Link do komentarza
Share on other sites

Ogólnie myślałem zrobić tak jak tutaj jest 

tylko nie na Arduino a ma STM jakimś najlepiej właśnie na tym z kursu. Dostałem jeszcze za zadanie sprawdzenie właściwości kinematycznych chodzi konkretnie o dokładności pozycjonowania. Promotor coś mówił że jakieś czujniki zastosujemy i sprawdzimy jak dokładnie model będzie się ustawiać względem słońca.

 

Link do komentarza
Share on other sites

https://forbot.pl/blog/kurs-stm32-l4-wstep-spis-tresci-dla-kogo-jest-ten-kurs-id48575