Skocz do zawartości

Atmega16/32 - Płytka uniwersalna w SMD


soban

Pomocna odpowiedź

Witam wszystkich 🙂

Tak więc długo oczekiwany projekt płytki do BAQ1 skończony. Wszystko udało mi się zmieścić w prostokącie 5,5cm x 5cm. Całość a właściwie 95% w SMD. Opiera się na atmedze 16 z zastosowanymi 24 wyj/wej z czego jak widać 6 już zużytych na płytkę dla Mostka H (który wysyłają mi z TME.eu). Mogę jeszcze dopowiedzieć że zastosowałem 3 diody testowe R , G i B ze wspólnym i jedną Czerwoną do wskazania zasilania. no i chyba na tyle. 🙂 Następny krok to montaż płytki z czujnikami odbiciowymi KTIR0711S , montaż całości i testy tzn budowa pierwszego Line Followera. 😅

W razie zainteresowania układu pisać dodam pliki SCH , BRD do EAGLA 🙂

(W rzeczywistości o wiele lepszy wygląd 😉 )

Proszę o komentarze 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

Po mojemu powinieneś przerzucić mostek na płytkę główną - zaoszczędzisz sporo miejsca. 7805 zamieniłbym na smd i Elektrolita na dużego, płaskiego tantala smd. 100uF kupisz za 1,8zł, a płytka będzie dużo niższa i łatwiej ją gdzieś wepchniesz. No i samą płytkę w formie takiej jak jest teraz mógłbyś na luzie skrócić o 0,5-1cm, jeszcze używając switcha dwupinowego zamiast kobyły 4pin. Ogólnie to proponowałbym ci, żebyś przerobił płytkę na dwustronną, będzie jeszcze mniejsza, a jak zlecisz jej wykonanie specjalnej firmie będziesz miał 0 problemów jeśli chodzi o jakieś zwarcia i inne dziwactwa, a głupio byłoby cośtam przegrać przez to, że coś ci się spaliło przez zwarcie (w Kraku był jeden taki przypadek, Boczek, albo MiniKoks).

Link do komentarza
Share on other sites

na pewno chodziło tutaj o wykonanie płytki domowym sposobem, a wykonywanie takowych dwustronnych łatwą sztuką już nie jest : p

Ja bym tutaj dodał - albo soldermaskę, albo warstwę opisową - zamiast tych nalepek. Mogłeś wydrukować na termotransferze warstwe opisowa i po prostu ja wygrzac na drugiej stronie płytki. O wiele lepszy efekt niż te nalepki.

Płytkę już na oko widać mogłeś zmniejszyć. chyba nie wiesz że możesz mniejsze przerwy robić między ścieżkami. Jeżeli uzywasz eagle'a to w opcji grid ustaw 10 mils.

Z ciekawości, jak lutowałeś mege, jakiś topnik miałeś do smd, czy zwyczajnie zalewałeś cyną bez topnika?

Link do komentarza
Share on other sites

W eaglu wszystko ustawiałem : ) specjalnie dałem odstępy takie bo bałem się o lutowanie. Co do tego właśnie używałem kalafonii dodatkowej którą zmyłem póżniej benzyną a Atmegę normalnie przyłożyłem do polutowanych ścieżek i powoli "przyklejałem" (lutownicą) do nich nóżki z pomocą topnika : )

[ Dodano: 07 Wrz 10 06:41 ]

Zdjęcia Szpiegowskie BaQ1

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Narazie myślę o Pololu(?) ale jeszcze poszukam odpowiednich : ) miejsca jest dość sporo na zdjęciach wygląda tylko tak kiepsko bo ułożyłem to tak dla próby

[ Dodano: 08 Wrz 10 07:28 ]

No to Sabre zaskocze Cię troszke 😃

Sry za wygląd 😃

Link do komentarza
Share on other sites

To widzę, że rozpoczęła się era lekkich robotów. Uważam jednak, że lepszym rozwiązaniem jest umieszczenie wszystkiego na jednej płytce(czujniki, procek i silniki). Nasz robot, ma taką konstrukcję i spisuje się dobrze:) Póki co, nie ma go na razie na diodzie, bo musimy dopracować program i nagrać parę filmików:)

Czym zamierzasz go zasilac?

Link do komentarza
Share on other sites

No to Sabre zaskocze Cię troszke

Ja ciebie również zaskoczę 😋, z takim ustawieniem czujników nie zajedziesz zbyt daleko. Jest ich za mało i są zbyt oddalone od siebie, masz za duże "martwe pola" pomiędzy czujnikami. Przy wyższych prędkościach twój lfr będzie drżał jeszcze bardziej niż mój Strider2.

Link do komentarza
Share on other sites

Dzięki za podpowiedż : ) zrobiłem tak że środkowy dałem bliżej krawędzi a te po prawej i lewej , bliżej niego reszta bez zmian czyli odstępy mniej więcej szerokości czujnika

Link do komentarza
Share on other sites

Jaki tam masz mostek? Bo wygląda jakby środkowe 8 nóżek nie było NC (a wygląda toto na 293dd, gdzie w środku jest 8gnd). A, i jeśli chcesz używać pololulków hp to 600mA 293 jest za małe (Sabre miał mostki 1A i chyba stwierdził, że to za mało, nawet do lf, co nie?).

Link do komentarza
Share on other sites

eden 293 jest za mały ale jeżeli dasz równolegle drugi to jest ok. Sam dzisiaj tak zrobiłem. Na jednym nie przejedzie metra i silniki przestaną kręcić.

No to wiadomo, dlatego jestem ciekawy co tam sob4n ma.

Link do komentarza
Share on other sites

Dzisiaj poprawiałem program i zobaczyłem że nawet 2 l293dne nie są w stanie utrzymać 2 silników z pololu 30:1 hp. Muszę kupić 3 mostek. Więc do tych silników potrzeba spory mostek.

Link do komentarza
Share on other sites

Jesli chcesz mieć możliwość nagłej zmiany kierunku, zatrzymania silnika na max PWM czy coś to potrzebujesz minimum 1600mA na kanał, czyli z najdostępniejszych (i najtańszych) mostków l298. Nie wiem tylko jak w nim ze spadkami napięć, w DS nie ma podanej oporności.

Link do komentarza
Share on other sites

Mam już płytę pod l293d. Nie chcę mi siej zmieniać. Wg mnie ten 3 mostek powinien pomóc. Tak mieli zrobione w robotach których zdjęcia mi wysyłałeś na pw. Na 3 mostkach powinno być 1,8 A na kanał.

Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.