Skocz do zawartości

Problem z modułem startowym atmega16 wersja 1


amon

Pomocna odpowiedź

mam ten zestaw http://gotronik.pl/zestawyuruchomieniowe/mod_avr_atmega16v1.html

i dowiedziałem sie że można atmegę programowac tylko przez lpt lub isp i teraz mam pytanie bo w kompie nie mam lpt tylko same usb to jak ja moge to podłaczyć żeby coś zaprogramować ?Mam adapter usb-rs232.

__________

Komentarz dodany przez: Treker

Link do komentarza
Share on other sites

Musisz mieć programator np: usbasp zgodny z stk200/300.

A jak już nim wgrasz bootloader, to mozesz użyć przejściówki na FT232, która już masz.

// popraw temat, bo nie oto pytasz, nowe zdanie piszemy od wielkiej litery, no i używaj znaków interpunkcyjnych np.: przecinków.

Link do komentarza
Share on other sites

Przepraszam, ale jestem całkiem zielony w programowaniu, i nie bardzo wiem o co chodzi z tym bootloaderem.Sprzedawca mi teraz napisał, że "Programator STK500 działa tylko z LPT.

RS232 służy tylko do transmisji danych."A ponoć ten zastaw ma wbudowany programator(chyba że się mylę).?Czyli że poprzez rs232 nie da rady programować , tylko trzeba mieć osobny programator?

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Kurcze ktoś mnie ubiegł już w raportowaniu tego postu 🙂. Temat WIELOKROTNIE omawiany na tym forum, niejednokrotnie poruszany i już jest na niego tysiące odpowiedzi, wystarczy użyć opcji SZUKAJ, przeczytać ze zrozumieniem i trochę pomyśleć.

Link do komentarza
Share on other sites

Płytka jest archaiczna, od strony komunikacji ma: