Skocz do zawartości

Sterowanie hexapodem - kilka pytań


mhl

Pomocna odpowiedź

Witam, mam gotowego hexapoda z 12 serwami hitec hs-322hd. Chcę zaimplementować w nim różne algorytmy chodu. Chciałbym się spytać o optymalny sposób realizacji sterowania nim. Mam w głowie kilka wariantów:

1. Arduino jako platforma do obliczania zadania odwrotnego kinematyki, komunikacji z PC (np. bluetooth), obsługi czujników (np styku nogi z podłożem), oraz wysyłania sygnału do sterownika serwomechanizmów.

2. Arduino jako sterownik serwomechanizmów (Arduino UNO więc chciałbym jakoś rozszerzyć ilość PWM-ów, bo rozumiem, że tymi serwami nie można sterować zwykłym wyjściem ctfrowym?), komunikacja z PC, natomiast obliczanie zadania odwrotnego odbywałoby się w Matlabie

Zaznaczam, że nie jestem pasjonatem elektronikiem, wybór platformy Arduino (którą już zakupiłem) padł ze względu na prosty sposób programowania a głównym tematem projektu są te algorytmy.

Nie mam doświadczenia praktycznego w programowaniu takich robotów, także chciałbym się poradzić, które z zaproponowanych rozwiązań będą mniej kłopotliwe we wdrożeniu (tak by zająć się najszybciej kwestią samych algorytmów). Czy lepiej jest kupić serwokontroler, czy zlecić wykonanie płytki jakiejś firmie. Jak wówczas wygląda komunikacja między tym kontrolerem a Arduino? Do samego Arduino zauważyłem fajny moduł Matlaba, ale jeszcze go nie testowałem.

Generalnie pytania są fundamentalne dla mnie, a pewnie trywialne dla uczestników tego forum, ale proszę o wyrozumiałość. Można je uprościć do krótkiego: Jak najszybciej zrobić sterowanie za pomocą Arduino?🙂

Link do komentarza
Share on other sites