Skocz do zawartości

Pomocna odpowiedź

Napisano

Witam!

Jako, że to mój pierwszy post, pragnę się przywitać i przedstawić. Mam na imię Paweł, jestem studentem 2 stopnia na PW, wydział inżynierii chemicznej, w wolnych chwilach bawię się w elektronika, do tej pory głównie zajmowałem się elektroniką audio.

Ostatnio w ramach poszerzania horyzontów postanowiłem zrobić robota. W sumie to ciężko mój pomysł nazwać robotem (bo żadnej sztucznej inteligencji nie przewiduję chwilowo). Pomysł jest taki:

- Ruchoma platforma na gąsienicach

- na platformie mini kamera, poruszana w 2 osiach serwami

- oświetlenie do kamery

- jakiś prosty czujnik na platformie(nie wiem jaki, ważne by poznać temat)

- mikrokontroler z rodziny AVR, napewniej atmega32

- pojazd, który będzie sterowany z bluetootha przez...

- smartphone'a na os android.

Mam nadzieje, że nie postawiłem sobie poprzeczki zbyt wysoko, nie mniej jednak postaram się dopiąć swego. Długo by pisać o tym czego nie wiem i nie potrafię na dzień dziś zrobić pod kątem tego projektu, dlatego łatwiej wypisać to co umiem:

- projektować, wytrawiać i lutować PCB

- pisać programy w Bascomie i C (ale tylko podstawy)

- ogarniam tematy aplikacji mikrokontrolerów na pcb (zasilania porty itp)

- ogarniam generalnie w miarę dobrze elektronikę analogową

- tyle co ze studiów - podstawy mechaniki.

Gdy już to wszystko wypisałem mam do was pytania:

Jaką konkretnie wiedzę muszę posiąść by poradzić sobie z tym zadaniem?

Jak od praktycznej strony wygląda sterowanie tym układem przez smartphone'a ?(czego potrzeba, jakie części, jak zaprogramować, efektywność)