Skocz do zawartości

Outsider - humanoid robot


imrahil99

Pomocna odpowiedź

Podoba Ci się ten projekt? Zostaw pozytywny komentarz i daj znać autorowi, że zbudował coś fajnego!

Masz uwagi? Napisz kulturalnie co warto zmienić. Doceń pracę autora nad konstrukcją oraz opisem.

Robi wrażenie, świetnie się prezentuje!

Można wiedzieć ile kosztowała całość?

Chętnie zobaczyłbym również jakieś filmik 😉

Link do komentarza
Share on other sites

Można wiedzieć ile kosztowała całość?

Ogólny kosztorys przedstawia się następująco :

Aluminium: 60 zł

Pad: 50 zł

Łożyska: 25 zł

Części elektroniczne: 100 zł

Kable 35 zł

Serw:a 1000 zł

Cięcie wodne: 500 zł

Śrubki i tulejki: 200 zł

Druk 3d: 0 zł 😃 (w ramach koła naukowego)

Czyli całość mniej niż 2000zł.

Faktycznie wydaliśmy więcej, ze względu na pomyłki i przeprojektowanie konstrukcji (parę stówek). Oczywiście nie uwzględniam wyposażenia warsztatowego (zakup frezarki).

Chętnie zobaczyłbym również jakieś filmik 😉

Postaram się wrzucić w tym tygodniu jak tylko będę miał chwilę żeby go zmontować.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Jaka jest wysokosc calosci?

Robot mierzy 385mm wysokości

To wy zalozyliscie strone projecthumanoid?

Hehe, tak to my. 🙂 Jednak zapomnieliśmy hasła i loginu do konta i nie mogliśmy nic wrzucać 😉

Jednak mamy zamiar założyć workbloga w którym szczegółowo opiszemy etapy wykonywania tego robota, oraz przyszłych konstrukcji 😃 .

Link do komentarza
Share on other sites

Robot jest po prostu mega! Gratuluję!

Cieszę się że ktoś się zaraził ode mnie tą tematyką 🙂

Niestety trochę spuściłem z tonu i BlackIris poszedł w zapomnienie, ale to nie znaczy że tematykę w ogóle porzuciłem, bo mam coś nowego w zanadrzu 🙂 Aż dodaliście mi ochoty do dalszej pracy

Możecie podzielić się tą stroną projecthumanoid? Nie mogę nic na google znaleźć na ten temat, a zobaczyłbym chociaż co tam jest.

W robocie oprócz Ignisa, widać trochę inspiracji z standardowego humanoida Futaby i HammerHead'a

Zawsze zastanawiałem się jak nazywa się to łożysko, dzięki wielkie 🙂

Super sprawa z tymi mocowaniami łożysk, też chciałem to wykonać, projekt jest - ale nie mam dostępu do druku 3D.

Czy napiszecie mi na PW wasze maile? Z chęcią urządziłbym sobie z wami małą dyskusję/pogadanke o humanoidach. Zawsze fajnie wymienić poglądy:)

Jeszcze raz gratuluję! Jest o niebo lepszy od mojego pierwszego robota 🙂

edit: tu znalazłem filmik z prezentacji outsidera na robomaticonie.

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Dziękuje za wyrazy uznania 😅

Możecie podzielić się tą stroną projecthumanoid? Nie mogę nic na google znaleźć na ten temat, a zobaczyłbym chociaż co tam jest.

Adres jest taki jak podał Mechano. Nie ma tam właściwie nic godnego uwagi, ponieważ byliśmy zajęci pracą nad robotem i przestaliśmy cokolwiek pisać.

Jednak udało nam się uruchomić nowego bloga na którym szczegółowo opiszemy proces projektowania i wykonywania robota oraz podzielimy się spostrzeżeniami oraz wnioskami przy budowie robota. Adres bloga to:

blog

Zaczniemy go uzupełniać już od jutra 😉

Czy napiszecie mi na PW wasze maile?

Jasne 🙂 Poszło PW. Chętnie wymienimy się spostrzeżeniami.

Jeśli chodzi o druk 3d nie polecam metody FDM (drut ), ponieważ nie jest ona wystarczająca do złożonych (szczególnie małych) elementów. Chodzi mi o dokładność wykonania elementów oraz chropowatość ich powierzchni. My użyliśmy metody SLS (spiekanie proszku laserem), jest ona dużo dokładniejsza (niestety droższa).

Jakiego uzywacie akumulatora i beca?

Akumulator to: Li-pol Turnigy 2200mAh 2s 40-50C (mamy też słabszy 22-35C - i tak robot nie pobiera takiego prądu).

Bec to: Hobbywing UBEC-8A 15A który stabilizuje napięcie na 6V.

Link do komentarza
Share on other sites

Ja mam pytanie o serwa (mg995), jaki mają luz? (w stopniach jeśli łaska 😃) chcialbym ich też użyć bo cena jest niska tylko że obawiam sie że jakosć również. wiem ze elektronika sobie troche nie radzi ale ja bym są pominął w swoim projekcie wiec pozostaje tylko ten luz...

Link do komentarza
Share on other sites

Ja mam pytanie o serwa (mg995), jaki mają luz? (w stopniach jeśli łaska ) chcialbym ich też użyć bo cena jest niska tylko że obawiam sie że jakosć również. wiem ze elektronika sobie troche nie radzi ale ja bym są pominął w swoim projekcie wiec pozostaje tylko ten luz...

Luz na serwie bez obciążenia jest w granicach 5 stopni. Oznacza to że przy zadanej pozycji (np. 90 stopni) orczyk można o tyle stopni poruszyć z łatwością. Jeżeli chodzi o trzymanie pozycji serwa jest całkiem dobrze, natomiast problem pojawia się przy dojeżdżaniu do zadanej pozycji. Serwo potrafi mieć nawet 30 stopni odchylenia (duży pobór prądu). Mowa tu oczywiście o znacznie większym momencie niż 13kg*cm. Poza tym rzeczywisty moment to 9-10kg*cm (6V).

Jest jeszcze jeden aspekt o którym warto wspomnieć: Jak łatwo zauważyć na aledrogo serwa te można kupić za ~30zł a w innych sklepach za ~50zł. Skąd ta rozbieżność? Otóż miałem okazję kupić te serwa w 4 różnych sklepach 🙂, i mogę śmiało stwierdzić że serwo serwu nie równe. Zaczynając od jakości wykonania (plastik) przez różnicę w budowie (różne długości wkrętów i średnice ich łbów), skończywszy na najważniejszym: elektronice i mocowaniu wałów zębatek. Najtańsze serwa najszybciej się spaliły. Te trochę lepsze miały natomiast problem z mocowaniem wału. Chodzi o to że zębatki są utwierdzone na wale, ten zaś powinien być mocowany w metalowym gnieździe a dopiero potem w plastikowej obudowie. Element ten został pominięty to skutkowało szybkim wyrobieniem się otworu w plastikowej obudowie i przeskakiwaniu zębatek. Co ciekawe próbowałem przełożyć górną obudowę ze spalonego serwa do tego ze zniszczonym gniazdem wału. Ku mojemu zdziwieniu nie pasowały one do siebie i musiałem trochę podpiłować obudowę serwa. Trochę się nakombinowałem, serwo podziałało 2 tygodnie i znowu coś się popsuło (wyrobiła się dolne gniazdo 2 wału). Najlepiej wypadły te najdroższe bo działają do dziś (na razie). Chciałbym też zaznaczyć że serwa psuły się w różnych miejscach robota co wyklucza miejscowe problemy dużego obciążenia .

Poniżej wrzucam zdjęcia dla lepszego zrozumienia problemu.

Tu widać wyrobione gniazdo wału w plastiku.

Tu natomiast ,,wyrabiające się" zębatki.

Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.