Skocz do zawartości

Proszę o sprawdzenie schematu


mechan231

Pomocna odpowiedź

Chciałbym się was poradzić czy schemat który sam zrobiłem jest dobry i czy nie trzeba w nim coś zmieniać

Planuje zrobić robota który gdy zobaczy przeszkodę ominie ją. Czujnik odległości to http://botland.com.pl/ultradzwiekowe-czujniki-odleglosci/1420-ultradzwiekowy-czujnik-odleglosci-hc-sr04-2-200cm.html

Czy ten schemat teraz jest dobry czy trzeba go jeszcze poprawić???

Proszę o wyjaśnienia moich błędów ponieważ jak wiecie jestem początkującym w przygodzie z mikro kontrolerami 😐

G.thumb.png.3e13df4336ff2ee4f223ee864541ec4d.png

1986584005_Jeszczeraz.thumb.png.65bae46bb9be62c972ef3981157a421f.png

Link do komentarza
Share on other sites

Wrzucaj schematy w formie obrazu: File --> Export --> Image.

Co do schematu, to tak:

1. Słabe filtrowanie.

2. Gdzie jest stabilizator.

3. Z czego będziesz to zasilał.

4. Dużo pinów niewykorzystanych.

5. Brak filtracji ADC, zasilania uC, mostka H.

6. Jak nie korzystasz z ADC, to pin AREV podciągnij kondensatorem 100nF do masy.

*Radzę Ci popatrzeć na kursy programu EAGLE pana Mirka.

https://www.youtube.com/user/mirekk36

Link do komentarza
Share on other sites

Zamiast opisywać na forum JP1, JP2, możesz przecież sam opisać te złącza na schemacie. 😉

Klikasz na narzędzie VALUE (to z ikoną rezystora) następnie klikasz na element, i piszesz np. SILNIK_L

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

1. Rezystor R1 (10k) musi być podciągnięty do VCC.