Skocz do zawartości

Pomocna odpowiedź

Napisano

Witam wszystkich,

Jestem początkującym użytkownikiem forum i mam moje pierwsze pytanie. Wybieram właśnie temat pracy inżynierskiej, której jednym z elementów będzie budowa i oprogramowanie serwosterownika do 6 serw opartego na ATmedze8. Pomysł jest taki:

• - sterowanie do zrealizowania będzie pochodziło od modułu zewnętrzego (Raspberry PI). Poprzez UART będzie wysyłana odpowiednia ramka z danymi (numer serwa, prędkość oraz położenie)
  • - serwosterownik na podstawie komunikatu będzie sterował podłączonymi do niego serwami ustalając zadane położenie i idąc do tego położenia z zadaną prędkością
  • - serwosterownik ma być swego rodzaju kopią dostępnych na rynku (np. http://botland.com.pl/sterowniki-serw/67-sterownik-serw-usb-6-kanalowy.html)

Moje pytanie jest następujące: czy budowa i oprogramowanie takiego sterownika będzie czynnością pracochłonną i kłopotliwą? Czy sterowanie prędkością będzie trudne do wykonania programowego na ATmedze (zależy mi na niewielkiej prędkości - sterownik ma być wykorzystany później w manipulatorze). Proszę o opinie osoby, które wcześniej wykonywały takie rzeczy.

Pozdrawiam,
Tomek

Jak to ma być sterownik zwykłych serw modelarskich to jest to dosyć banalny temat dla doświadczonego elektronika / programisty. Do tego znajdziesz w sieci gotowe projekty tego typu.

Co innego jak nigdy nie zrobiłeś ani żadnej płytki, ani rozsądnego programu na mikrokontrolery... wtedy pracy będzie sporo (albo podłączysz się pod zasoby akademika 😉 )