Skocz do zawartości

Kamera śledząca ruchy obiektu.


Rybskee

Pomocna odpowiedź

Cześć!

Na wstępnie chciałbym się ze wszystkimi serdecznie przywitać 😉

Trafiłem tutaj za poleceniem kolegi z forum rc-fpv.pl.

W życiu popełniłem parę latających mniej lub bardziej autonomicznych projektów, obecnie śmigam quadrocopterem oraz skrzydełem, oba FPV, mimo wszystko, nie były to projekty stricte elektroniczne chociaż eletroniki tam pod dostatkiem (autopiloty, osd, trasmitery video itd.)

Od zawsze marzyła mi się "ręka" (2-3 serwa ) z kamerą płytkową która śledziłaby dany obiekt (dajmy na to piłkę od pingponga w bardzo charakterystycznym kolorze) za pomocą kamery płytkowej. To jest mój cel który mam nadzieję osiągnąć.

Niestety ale nie mam zupełnie zielonego pojęcia, jak hardcorowy jest to projekt i na czym go w ogóle tworzyć. Jeśli chodzi o same podłączanie serw do jakiejś płytki sterującej to teoretycznie arduino nadawało by się idealnie, jednakże najtrudniejszą rzeczą byłoby oczywiście wykrywanie tej piłki.

Od czego zacząć? Czego się uczyć i czy jest to w ogóle realny projekt? Nie mam parcia czasowego, ot kolejny hobbystyczny projekt. Niestety z języków póki co znam tylko jave, c jest w drodze.

Jeśli macie jakieś pytania odnośnie quadro/hexo/octo copterów czy innych latających "dronów" to piszcie śmiało, w tej dziedzinie jestem obeznany.

Dzięki i Pozdrawiam!

Link do komentarza
Share on other sites

Jak umiesz programować i nie przeszkadza Tobie wykorzystanie PCta (albo ew. raspberry) to projekt nie jest wcale taki trudny.

1. Serwa jak i podstawowe elementy mechaniczne do budowy ramienia robota możesz kupić w różnych sklepach.

2. Jako sterownik serw najlepiej zastosować gotowy moduł typu Maestro .

3. Do PCta kupujesz kamerę internetową.

4. Budujesz aplikację w dowolnym języku z wykorzystaniem biblioteki OpenCV (lub podobnej) - generalnie jest to biblioteka do przetwarzania obrazu, umożliwia m.in. wykrywanie koloru na obrazie, pobieranie obrazu z webcama itd. - wszystko w czasie rzeczywistym

5. W aplikacji podpinasz się pod maestro (lub inny podobny sterownik serw) i wysyłasz do ramienia komendy wg. danych jakie uzyskasz z analizy obrazu.

Sprawa do ogarnięcia w jeden weekend. Jest też dużo przykładów podobnych rozwiązań w internecie - wystarczy poszukać...

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Zupełnie pc nie przeszkadza. Dzięki za ogólny zarys. Ostatnie pytanie to w jakim Ty byś języku pisał program pod ten projekt? Ogólnie na uczelni mieliśmy jako tako przechwytywanie i rozpoznawanie twarzy w javie ale nie jestem fanem tego języka. Czy C byłby ok?

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

To zależy czego oczekujesz...

Łatwość napisania aplikacji pod windowsa - C#

Natywność (do biblioteki) i szybkość - C++

Tak naprawdę najłatwiej będzie to Tobie napisać w tym co znasz - czyli Java.

Czyste C to raczej odpada - to nie ten poziom abstrakcji.

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.