Skocz do zawartości

Rozróżnianie napięcia.


wsza12345

Pomocna odpowiedź

Witam, chciałbym was prosić o poradę lub kilka linijek programu.

Jestem początkującym w Arduino a potrzebuję napisać program do obsługi fototranzystora.

Chcę ustawić na którymś analogowym pinie wejście które będzie mierzyło napięcie tego fototranzystora. Gdy napięcie będzie wynosiło od 0 do 3 v chcę aby przykładowo załączał mi się pin wyjścia 10. Po przekroczeniu wartości 3 v na wejściu, chiałbym aby załączał się na wyjściu pin 11.

Korzystam z kursu na Forbocie jednak nie wiem jak mam zapisać to rozróżnienie napięcia jakby ktoś mógł mi wysłać tą linijkę kodu byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam:)

Link do komentarza
Share on other sites

Wielkie dzięki, mam jescze pytanko na temat podłączenia samego fototranzystora. Gdy podłączam go do 5v z arduino i wyjście do A0 nie odczytuje mi poprawnych wartości. Dopiero po przyłożeniu miernika do A0 program działa jak nalezy. Domyślam się że chodzi o pobór prądu. Próbowałem podłączyć z tego miejsca diodę lub rezystor do masy jednak nie daje to oczekiwanego efektu nie będę przecież składał układu i dodawał do niego multimetru:D Czym mogę go zastąpic?

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Wielkie dzięki, w moim przypadku sprawdzającym się bardzo dobrze rezystorem jest 670 ohm przy 1 K układ nie działał jak należy. Schemat mam taki sam jak wn2001 podał.