Skocz do zawartości

Pomoc Sterowanie silnikiem krokowym stm32f103rb

Pomocna odpowiedź

Napisano

Witam

od razu chciałbym zaznaczyć że jestem zielony jeśli chodzi o programowanie mikrokontrolerów. Jak w temacie "sterowanie silnikiem krokowym" ma się sprowadzać do tego aby generować impuls na jednym z pinów mikrokntrolera. W założeniach mam zadawać prędkość minimalna i prędkość maksymalną(w krokach na sekundę) oraz czas, w którym prędkość ma wzrosnąć z wartości minimalnej do maksymalnej. Tutaj pojawia się problem ponieważ nie wiem w jaki sposób mógłbym ten temat przyspieszenia ugryźć. Prośbo pytanie z mojej strony jest takie czy byłby ktoś w stanie nakierować mnie lub dać kilka porad jak powinno się to zrobić?.

Pozdrawiam

Są na to proste wzory. Podczas rozpędzania i hamowania powinieneś zachować stałe przyspieszenie kątowe więc czasy nie mogą się zmieniać co stały kwant. Jakbyś się chwilę zastanowił, to pewnie byś rozwiązanie sam wymyślił. Na szczęście ktoś to już zrobił i znalazł proste wzory iteracyjne bez jakiejś wypasionej arytmetyki, bo w czasie ruchu silnika szkoda czasu małego procesorka na licznie ułamków.

Zacznij od tej noty ATMELa:

http://www.atmel.com/images/doc8017.pdf

Poczynając od rozdz. 2.2 masz tam podstawy generacji czasów między impulsami/krokami przy rozpędzaniu i hamowaniu. Jest też opisana generacja całego "trapezu", bo ciekawym zadaniem jest wykonanie w całym ruchu łącznie tylu kroków ile potrzebujesz przy zachowaniu zadanego profilu przyspieszeń.

Napisz co robisz i do czego te silniki chcesz wykorzystać.

Generalnie wszystko ma się ograniczać do zadawania prędkości minimalnej, prędkości maksymalnej, liczby kroków do wykonania, przyspieszania i hamowania według tej rampy, lecz żadnego silnika nie mam podłączać jedynie poprawność wykonanego zadania sprawdzić na oscyloskopie