Skocz do zawartości

ambitne poczatki-potrzebna rada//1-szy robot z PC


rolcio

Pomocna odpowiedź

Witam serdecznie!

mimo iz liznalem troche tematu, uczac sie chcac zbudowac robota, jak i w pracy, nadal jestem laikiem niestety. Zwykle jestem tylko operatorem, czy tez ustawiaczem, jak kto woli, wiec posiadam w wiekszosci jedynie wiedze praktyczna z tego zakresu....

Chcialbym zbudowac swojego pierwszego robota, docelowo zwiadowce, ale poszczegolne moduly chcialbym dokladac stopniowo wraz z nauka :]

Na poczatek, chcialbym zmontowac hardvare ze tak powiem wykorzystujac plyte glowna z procesorem amd athlon 1Ghz.

Zaczalbym od zwyklej platformy, na ktorej chcialbym zainstalowac kamerke oraz mikrofon wraz z modulai do przesylu danych, kamerka na ruchomym ramieniu.

W nastepnym kroku dodalbym opcje rozpoznawania dzwieku/swiatla (powyzej jakiegos poziomu) i reakcji w postaci zwrocenia w te strone kamerki, info na pulpit i przesyl danych (obraz i dzwiek)

Oczywiscie na poczatek wszystko na kablu.

Po tych planach rodza sie wlasnie pytania.

Co z pelnego PC'ta (sprawnego) mam wymontowac?? Plyta glowna, procesor... pozostawic bez zmian? Moglby mi ktos podpowiedziec jakis schemacik, lub naprowadzic chociaz...

Czy programatora nie da sie zastapic laptopem z odpowiednim softem? Wykorzystujac wejscie usb oczywiscie. Co musze kupic i w co sie zaopatrzyc? jakie sa zaleznosci miedzy programatorem, potrzebnym softem i cala ta kombinacja jaka sobie wymyslilem, czy bascom bedzie odpowiedni? I jak pozniej stworzyc program sterujacy jakis najprostszy??

Z gory dziekuje za odpowiedz na te chaotyczne rozterki poczatkujacego :]

Pozdrawiam

Rolcio

Jak sie do tego zabrac? Co bedzie mi potrzebne?

Link do komentarza
Share on other sites

eeeeee... a znasz jakiś język programowania?

Bascom służy do programowania procesorów AVR.

W mojej opinii nie musisz w nic się zaopatrywać. Zacznij od nauki jakiegoś języka (pascal, C, C++, albo chociaż Basic)