Skocz do zawartości

Nazwy klawiszy klawiatura numeryczna


Krokietan

Pomocna odpowiedź

(edytowany)
22 godziny temu, kaczakat napisał:

Może uściślij czy masz matryce przycisków 4x4/3x3/5x4/itd. czy faktycznie klawiaturę numeryczną na USB podłączoną przez jakiś shield/konwerter host USB. Bo kod masz powyżej pokazany do klawiatury komputerowej USB, a piszesz coś o 1 przycisk na 1 pin. A może wybebeszyłeś taką klawiaturkę USB i chcesz ją podłączyć inaczej z pominięciem USB?

Do matrycy odpowiednia jest biblioteka np. Keypad  @author Alexander Brevig gdzie definiujesz ile masz rzędów i kolumn, definiujesz piny gdzie podłączyłeś rzędy i kolumny, jakie znaki mają być generowane przy wykryciu wciśnięcia danego przycisku (przykład CustomKeypad).

Nie możesz robić tak, że myślisz o czymś intensywnie, wykonujesz jakieś czynności, sprawdzasz,  testujesz, a na forum dolatuje tylko ostatnia myśl z głowy "i właśnie jak to teraz zrobić", bo nikt nie ma szklanej kuli by wiedzieć o co Ci chodzi.

Przykład keypada:



/* @file CustomKeypad.pde
|| @version 1.0
|| @author Alexander Brevig
|| @contact alexanderbrevig@gmail.com
||
|| @description
|| | Demonstrates changing the keypad size and key values.
|| #
*/
#include <Keypad.h>

const byte ROWS = 4; //four rows
const byte COLS = 4; //four columns
//define the cymbols on the buttons of the keypads
char hexaKeys[ROWS][COLS] = {
  {'0','1','2','3'},
  {'4','5','6','7'},
  {'8','9','A','B'},
  {'C','D','E','F'}
};
byte rowPins[ROWS] = {3, 2, 1, 0}; //connect to the row pinouts of the keypad
byte colPins[COLS] = {7, 6, 5, 4}; //connect to the column pinouts of the keypad

//initialize an instance of class NewKeypad
Keypad customKeypad = Keypad( makeKeymap(hexaKeys), rowPins, colPins, ROWS, COLS); 

void setup(){
  Serial.begin(9600);
}
  
void loop(){
  char customKey = customKeypad.getKey();
  
  if (customKey){
    Serial.println(customKey);
  }
}

 

No właśnie mówie że nie mam zrobionej matrycy bo mimo iż wyżej czy w innych tematach nie rozumiem tej matrycy połączeń dlatego użyłem innego sposobu podłączenia jakim było podłączenie wszystkich przełączników osobno przełączników mam 17 każdy z nich ma wspólną masę natomiast 2 nóżka jest podłączona dla każdego inaczej zaczynając od A0-A5 aż do 0-10. Robię to na Arduino micro pro kontroler MEGA32U4 ten kod niżej to kod który użyłem by sprawdzić czy klawisze działają natomiast nie chce by wyświetlały mi się klawisze z ABC itd. lecz chce klawisze z klawiatury numerycznej HOME/END itd. dlatego też po wprowadzeniu nazwy klawisza z https://www.arduino.cc/reference/en/language/functions/usb/keyboard/keyboardmodifiers/ po wgraniu programu i wciśnięciu odpowiedniego przełącznika nic się nie pokazuje. Bardzo możliwe że ja czegoś nie czaje bo mimo wszystko jest to mój pierwszy projekt a nigdy nie miałem doczynienia z programowaniem w żadnym języku dlatego nie czaje takich jeszcze rzeczy i nie jestem nawet tego świadomy że robię to źle. 

#include <Keyboard.h>

#define Q_KEY 'q'
#define W_KEY 'w'
#define E_KEY 'e'
#define R_KEY 'r'
#define T_KEY 't'
#define Y_KEY 'y'
#define U_KEY 'u'
#define I_KEY 'i'
#define O_KEY 'o'
#define P_KEY 'p'
#define A_KEY 'a'
#define S_KEY 's'
#define D_KEY 'd'
#define F_KEY 'f'
#define G_KEY 'g'
#define H_KEY 'h'
#define J_KEY 'j'



#define Q_KEY_PIN 0
#define W_KEY_PIN 1
#define E_KEY_PIN 2
#define R_KEY_PIN 3
#define T_KEY_PIN 4
#define Y_KEY_PIN 5
#define U_KEY_PIN 6
#define I_KEY_PIN 7
#define O_KEY_PIN 8
#define P_KEY_PIN 10
#define A_KEY_PIN A0
#define S_KEY_PIN A1
#define D_KEY_PIN A2
#define F_KEY_PIN A3
#define G_KEY_PIN 14
#define H_KEY_PIN 15
#define J_KEY_PIN 16 


bool qPressed = 0;
bool wPressed = 0;
bool ePressed = 0;
bool rPressed = 0;
bool tPressed = 0;
bool yPressed = 0;
bool uPressed = 0;
bool iPressed = 0;
bool oPressed = 0;
bool pPressed = 0;
bool aPressed = 0;
bool sPressed = 0;
bool dPressed = 0;
bool fPressed = 0;
bool gPressed = 0;
bool hPressed = 0;
bool jPressed = 0;


void setup() {
  Serial.begin(9600);

  pinMode(Q_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(W_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(E_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(R_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(T_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(Y_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(U_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(I_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(O_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(P_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(A_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(S_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(D_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(F_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(G_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(H_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(J_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
}

void loop() {
  bool qPressed = digitalRead(KEY_HOME);
  bool wPressed = digitalRead(W_KEY_PIN);
  bool ePressed = digitalRead(E_KEY_PIN);
  bool rPressed = digitalRead(R_KEY_PIN);
  bool tPressed = digitalRead(T_KEY_PIN);
  bool yPressed = digitalRead(Y_KEY_PIN);
  bool uPressed = digitalRead(U_KEY_PIN);
  bool iPressed = digitalRead(I_KEY_PIN);
  bool oPressed = digitalRead(O_KEY_PIN);
  bool pPressed = digitalRead(P_KEY_PIN);
  bool aPressed = digitalRead(A_KEY_PIN);
  bool sPressed = digitalRead(S_KEY_PIN);
  bool dPressed = digitalRead(D_KEY_PIN);
  bool fPressed = digitalRead(F_KEY_PIN);
  bool gPressed = digitalRead(G_KEY_PIN);
  bool hPressed = digitalRead(H_KEY_PIN);
  bool jPressed = digitalRead(J_KEY_PIN);
  

    if(!qPressed){
    Keyboard.press(Q_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(Q_KEY);
  }
    
    
    
    
    if(!wPressed){
    Keyboard.press(W_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(W_KEY);
  }
   
    
    
    
    if(!ePressed){
    Keyboard.press(E_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(E_KEY);
  }
    
    
    
    
    if(!rPressed){
    Keyboard.press(R_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(R_KEY);
  }
   
    
    
    if(!tPressed){
    Keyboard.press(T_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(T_KEY);
  }
   
    
    
    
    if(!yPressed){
    Keyboard.press(Y_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(Y_KEY);
  }
   
    
    
    if(!uPressed){
    Keyboard.press(U_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(U_KEY);
  }
   
    
    
    
    if(!iPressed){
    Keyboard.press(I_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(I_KEY);
  }
   
    
    
    if(!oPressed){
    Keyboard.press(O_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(O_KEY);
  }
   
    
    
    if(!pPressed){
    Keyboard.press(P_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(P_KEY);
  }
    
    
    
    if(!aPressed){
    Keyboard.press(A_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(A_KEY);
  }
   
    
    
    
    if(!sPressed){
    Keyboard.press(S_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(S_KEY);
  }
    
    
    
    
    if(!dPressed){
    Keyboard.press(D_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(D_KEY);
  }
   
    
    
    
    if(!fPressed){
    Keyboard.press(F_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(F_KEY);
  }
    
    
    
    if(!gPressed){
    Keyboard.press(G_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(G_KEY);
  }


  
    if(!hPressed){
    Keyboard.press(H_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(H_KEY);
  }


  
    if(!jPressed){
    Keyboard.press(J_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(J_KEY);
  }







  
  if(qPressed && wPressed && ePressed && rPressed && tPressed && yPressed && uPressed && iPressed && oPressed && pPressed && aPressed && sPressed && dPressed && fPressed && gPressed && hPressed && jPressed)
  {
    delay(10);
  }
} // 

 

274301296_4727982907324020_1809878177354825365_n.jpg

Edytowano przez Krokietan
Link do komentarza
Share on other sites

Dnia 19.02.2022 o 15:34, ethanak napisał:

A to na pewno właściwa rozpiska? Bo kody USB HID są inne niż kkawistury.

https://www.arduino.cc/reference/en/language/functions/usb/keyboard/keyboardmodifiers/ Nazwy ich brałem z tej strony wszedłem w biblioteki kliknołem More info i jakoś doszedłem do tej strony ale kod sam nie działa mimo że na klawiszach QWERTY jak zaprogramowałem napoczątku działąl natomiast już na np. KEY_DOWN_ARROW już nie 

Link do komentarza
Share on other sites

21 godzin temu, bjrk napisał:

@Krokietan Co rozumiesz przez "dać klawisz z klawiatury numerycznej"? Wydłubać z klawiatury i położyć na talerzu? Oczywiście przejaskrawiam.

Masz klawiaturę numeryczną (jaką klawiaturę?) połączoną (w jaki sposób?) z mikro kontrolerem (jakim mikro kontrolerem?) na którym działa program (jaki program?).

Czy masz coś jeszcze do tego podłączone? Co to jest? Do czego ma służyć całość? Napisz dokładnie co chcesz zrobić, bo w podanym przez Ciebie kodzie nie widzę za grosz sensu.

Masz dwa możliwe przypadki:
          a) nic nie jest naciśnięte - jak wtedy zachowuje się program, a jak wg Ciebie ma się zachowywać. Jak ma się zachowywać to coś co jest połączone z mikro kontrolerem - oczywiście jeśli tam coś jest.
          b) nacisnąłeś jakiś klawisz - pytanie takie samo jak powyżej.

Nie rozumiem, jak nazwy klawiszy mogą być problemem, skoro to Ty nazywasz klawisze tak jak masz ochotę.  Domyślam się, że problem leży zupełnie gdzie indziej. Musisz go zdefiniować w sposób zrozumiały dla innych, by można było Ci pomóc.

Nie traktuj tego postu jako "czepianie się", ale ja naprawdę z twoich postów niewiele rozumiem. Masz w kodzie funkcję która ma udawać klawiaturę a podczepiasz ją pod piny.

PS: Widzę, że @kaczakat mnie uprzedził ale i tak wysyłam.

 

No klawiatura na Arduino micro pro na kontrolerze MEGA32U4:

-17 klawiszy
-Jedna wspólna masa
-Każdy z 17 klawiszy ma własne połączenie A0-A5 oraz 0-10
-Kod który jest niżej to kod którego użyłem do sprawdzenia czy klawisze działają natomiast po zmianie na jakikolwiek klawisz z klawiatury numerycznej już nie działa i nic się nie pokazuje na teście.


Tak poza tym nie rozumiem tego sformułowania "  o Ty nazywasz klawisze tak jak masz ochotę."  jakbyś mógł trochę wyjaśnić nazwy klawiszy brałem z tej strony https://www.arduino.cc/reference/en/language/functions/usb/keyboard/keyboardmodifiers/ doszedłem do niej klikając More info na bibliotece w samym programie i był odnośnik do nazw tych klawiszy po czym jak je wpisałem do kodu to już nie działąły.

Nie traktuje tego postu jako czepianie się bo po prostu widzę że wiecie o wiele więcej niż ja to czego niby mam się czepiać ja tu jestem osobą która szuka pomocy bo dopiero zaczynam z arduino i napotkała problem więc krytyka się przyda.

#include <Keyboard.h>

#define Q_KEY 'q'
#define W_KEY 'w'
#define E_KEY 'e'
#define R_KEY 'r'
#define T_KEY 't'
#define Y_KEY 'y'
#define U_KEY 'u'
#define I_KEY 'i'
#define O_KEY 'o'
#define P_KEY 'p'
#define A_KEY 'a'
#define S_KEY 's'
#define D_KEY 'd'
#define F_KEY 'f'
#define G_KEY 'g'
#define H_KEY 'h'
#define J_KEY 'j'



#define Q_KEY_PIN 0
#define W_KEY_PIN 1
#define E_KEY_PIN 2
#define R_KEY_PIN 3
#define T_KEY_PIN 4
#define Y_KEY_PIN 5
#define U_KEY_PIN 6
#define I_KEY_PIN 7
#define O_KEY_PIN 8
#define P_KEY_PIN 10
#define A_KEY_PIN A0
#define S_KEY_PIN A1
#define D_KEY_PIN A2
#define F_KEY_PIN A3
#define G_KEY_PIN 14
#define H_KEY_PIN 15
#define J_KEY_PIN 16 


bool qPressed = 0;
bool wPressed = 0;
bool ePressed = 0;
bool rPressed = 0;
bool tPressed = 0;
bool yPressed = 0;
bool uPressed = 0;
bool iPressed = 0;
bool oPressed = 0;
bool pPressed = 0;
bool aPressed = 0;
bool sPressed = 0;
bool dPressed = 0;
bool fPressed = 0;
bool gPressed = 0;
bool hPressed = 0;
bool jPressed = 0;


void setup() {
  Serial.begin(9600);

  pinMode(Q_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(W_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(E_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(R_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(T_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(Y_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(U_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(I_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(O_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(P_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(A_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(S_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(D_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(F_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(G_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(H_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
  pinMode(J_KEY_PIN, INPUT_PULLUP);
}

void loop() {
  bool qPressed = digitalRead(KEY_HOME);
  bool wPressed = digitalRead(W_KEY_PIN);
  bool ePressed = digitalRead(E_KEY_PIN);
  bool rPressed = digitalRead(R_KEY_PIN);
  bool tPressed = digitalRead(T_KEY_PIN);
  bool yPressed = digitalRead(Y_KEY_PIN);
  bool uPressed = digitalRead(U_KEY_PIN);
  bool iPressed = digitalRead(I_KEY_PIN);
  bool oPressed = digitalRead(O_KEY_PIN);
  bool pPressed = digitalRead(P_KEY_PIN);
  bool aPressed = digitalRead(A_KEY_PIN);
  bool sPressed = digitalRead(S_KEY_PIN);
  bool dPressed = digitalRead(D_KEY_PIN);
  bool fPressed = digitalRead(F_KEY_PIN);
  bool gPressed = digitalRead(G_KEY_PIN);
  bool hPressed = digitalRead(H_KEY_PIN);
  bool jPressed = digitalRead(J_KEY_PIN);
  

    if(!qPressed){
    Keyboard.press(Q_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(Q_KEY);
  }
    
    
    
    
    if(!wPressed){
    Keyboard.press(W_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(W_KEY);
  }
   
    
    
    
    if(!ePressed){
    Keyboard.press(E_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(E_KEY);
  }
    
    
    
    
    if(!rPressed){
    Keyboard.press(R_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(R_KEY);
  }
   
    
    
    if(!tPressed){
    Keyboard.press(T_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(T_KEY);
  }
   
    
    
    
    if(!yPressed){
    Keyboard.press(Y_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(Y_KEY);
  }
   
    
    
    if(!uPressed){
    Keyboard.press(U_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(U_KEY);
  }
   
    
    
    
    if(!iPressed){
    Keyboard.press(I_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(I_KEY);
  }
   
    
    
    if(!oPressed){
    Keyboard.press(O_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(O_KEY);
  }
   
    
    
    if(!pPressed){
    Keyboard.press(P_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(P_KEY);
  }
    
    
    
    if(!aPressed){
    Keyboard.press(A_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(A_KEY);
  }
   
    
    
    
    if(!sPressed){
    Keyboard.press(S_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(S_KEY);
  }
    
    
    
    
    if(!dPressed){
    Keyboard.press(D_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(D_KEY);
  }
   
    
    
    
    if(!fPressed){
    Keyboard.press(F_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(F_KEY);
  }
    
    
    
    if(!gPressed){
    Keyboard.press(G_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(G_KEY);
  }


  
    if(!hPressed){
    Keyboard.press(H_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(H_KEY);
  }


  
    if(!jPressed){
    Keyboard.press(J_KEY);
  }else{
    Keyboard.release(J_KEY);
  }







  
  if(qPressed && wPressed && ePressed && rPressed && tPressed && yPressed && uPressed && iPressed && oPressed && pPressed && aPressed && sPressed && dPressed && fPressed && gPressed && hPressed && jPressed)
  {
    delay(10);
  }
} // 

 

274301296_4727982907324020_1809878177354825365_n.jpg

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

@Krokietan  Czy czytałeś co robi biblioteka której używasz ? Reference > Language > Functions > Usb > Keyboard

Cytat

Keyboard

[USB]

Description

The keyboard functions enable 32u4 or SAMD micro based boards to send keystrokes to an attached computer through their micro’s native USB port.

Note: Not every possible ASCII character, particularly the non-printing ones, can be sent with the Keyboard library.
The library supports the use of modifier keys. Modifier keys change the behavior of another key when pressed simultaneously. See here for additional information on supported keys and their use.

Notes and Warnings

These core libraries allow the 32u4 and SAMD based boards (Leonardo, Esplora, Zero, Due and MKR Family) to appear as a native Mouse and/or Keyboard to a connected computer.

Czyli biblioteka pozwala podłączyć np Arduino Leonardo do komputera jako klawiaturę USB. Nie ma ona nic wspólnego z tym czymś co pokazałeś na zdjęciu.

Spróbuj na podstawie załączonego zdjęcia określić co tam jest i jak właściwie i z czym jest połączone. Mnie się nie udało.

  • Podaj dokładnie co to za klawiatura, najlepiej podaj link do sklepu w którym ją kupiłeś. (Klawiatura ma 17 klawiszy i łączy się z 17 pinami? Bardzo dziwne, choć teoretycznie możliwe.)  Jeśli nie kupiłeś, tylko sam ją polutowałeś to musisz podać szczegółowe zdjęcia i narysować schemat połączeń wewnątrz klawiatury.
  • Narysuj schemat jak ją podłączyłeś i dokładnie do czego (jaka płytka i które piny).

Bez tego mimo najszczerszych chęci - z powodu braku szklanej kuli, i talentów wróżbiarskich  - nie potrafię Ci pomóc, ani nawet zrozumieć na czym polega Twój problem.

Pozdrawiam

                         Bogusław

PS: A kurs Arduino na Forbocie przeczytałeś?

Edytowano przez bjrk
korekta
  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

11 godzin temu, bjrk napisał:

@Krokietan  Czy czytałeś co robi biblioteka której używasz ? Reference > Language > Functions > Usb > Keyboard

Czyli biblioteka pozwala podłączyć np Arduino Leonardo do komputera jako klawiaturę USB. Nie ma ona nic wspólnego z tym czymś co pokazałeś na zdjęciu.

Spróbuj na podstawie załączonego zdjęcia określić co tam jest i jak właściwie i z czym jest połączone. Mnie się nie udało.

  • Podaj dokładnie co to za klawiatura, najlepiej podaj link do sklepu w którym ją kupiłeś. (Klawiatura ma 17 klawiszy i łączy się z 17 pinami? Bardzo dziwne, choć teoretycznie możliwe.)  Jeśli nie kupiłeś, tylko sam ją polutowałeś to musisz podać szczegółowe zdjęcia i narysować schemat połączeń wewnątrz klawiatury.
  • Narysuj schemat jak ją podłączyłeś i dokładnie do czego (jaka płytka i które piny).

Bez tego mimo najszczerszych chęci - z powodu braku szklanej kuli, i talentów wróżbiarskich  - nie potrafię Ci pomóc, ani nawet zrozumieć na czym polega Twój problem.

Pozdrawiam

                         Bogusław

PS: A kurs Arduino na Forbocie przeczytałeś?

Sam ją polutowałem no a zdjęcie jak to jest podłączone to o już wysyłam (Tak wiem to nawet nie stoi przy schemacie jakimkolwiek bo tak naprawdę to nie mam żadnego programu do schematów jeśli masz jakiś fajny mógłbyś polecić) I przeczytałem lecz mimo szczerej chęci innych osób nie potrafie zrozumieć matrycy połączeń przez co mi tu się obrywa bo tak to bym poprostu bym to zrobił i tyle a tak to musze się troche poszukać info u ludzi którzy wiedzą jak to zrobić.

Tak czytałem ten kurs (pewnie chodzi o tą część z klawiaturą) 

....png

Link do komentarza
Share on other sites

No dobra, a z ciekawości zainteresowałem się o co chodzi.

Jedno pytanie do google: "leonardo numeric keyboard" i sprawa się wyjaśniła.

A chodzi o to, że nigdzie nie są zdefiniowane nazwy typu KP_COŚTAM i trzeba je sobie samemu zdefiniować, w dodatku w dość specyficzny sposób. Więcej na ten temat w pierwszym linku w wynikach wyszukiwania...

Tak swoją drogą ciekawe, skąd młodzi ludzie biorą pomysł użycia forum jako interfejsu do googla... to już drugi raz w ciągu tygodnia ktoś ma problem ze znalezieniem okienka wyszukiwarki w przeglądarce...

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

@Krokietan W pliku Keyboard.h są jakieś przypisania. Są złe?

Kiedy pytałem czy przeczytałeś kurs, to miałem na myśli cały kurs, zwłaszcza tak elementarną sprawę jak użycie tablic i pętlę for. Strasznie masz rozdęty ten kod.

Ja na twoim miejscu najpierw ograniczył bym się do kodu obsługującego jeden klawisz, resztę bym otoczył komentarzem a wrócił do niej po "dojściu do porozumienia" z tym jednym. Klawisze i tak mają połączenie identyczne, różniące się jedynie numerem pina.

Jeszcze jedna uwaga. Czy w tym kodzie nie potrzeba na początku jakiegoś podpięcia/zarejestrowani klawiatury? Jakiegoś Keyboard.begin() ?

Proponuję, abyś nim zajmiesz się klawiszami, sprawdził czy ta biblioteka Ci działa, na przykład przez coś w rodzaju  Keyboard.println('tekst') .

Pozdrawiam

             Bogusław

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.