Skocz do zawartości
Treker

Rozwój robotów typu FTL

Pomocna odpowiedź

dziadek46, To myślę, że prościej byłoby hamować przeciwprądem 🙂 A kabli jest chyba więcej niż 2 (3 co najmniej).

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Hamowanie raczej odbywa się przez zwarcie złącz silników.

Najprawdopodobniej jest to używane do tego co opisał Maxo, na tych torach są znaczniki, ale te roboty osiągają tak wysokie prędkości, że pewnie jeszcze się wspomagają własnymi zapisami. Start i meta zawsze jest identyczna (przez bramki), więc pewnie pozwala to mocno przyspieszyć na długich prostych.

Sam enkoder pewnie mierzy tylko odległość, a dopiero w zestawieniu z odczytami z czujników obliczane są miejsca do przyspieszenia, ale to nadal tylko moje przypuszczenia.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że hamowanie byłoby nieskuteczne z powodu za małego obciążenia tego "kółka"

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

A jeszcze co do tego zdjęcia:

Zobaczcie jak zbudowany jest tor, widzicie te metalowe łączenia?

Całkiem fajnie pomyślane 😉

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Pewnie jest składany 🙂 Myślę, że można by łatwo i tanio zrobić taki.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Sama linia też jest nieco dziwna - mam wrażenie jakby była na środku najbardziej biała, a po bokach nieco bardziej szara - ale czy to w sumie by coś dawało? 🙂

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Też to widzę, może ma to służyć jako odblask albo coś takiego, nie mam pojęcia. A też bardzo prawdopodobne jest, że to tylko złudzenie optyczne.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Tak czy owak, jest to bardzo wysoki poziom technologii, zwłaszcza elektroniczno-programowej. Respekt i szacunek!

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

To nie jest złudzenie zobaczcie to:

Mamy kolejną zagadkę 😉

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

może to tylko żeby uskoków nie było?

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

A kto powiedział ze będziemy tym kółkiem hamować ??😃 Popatrz na robota na pierwszych 2 filmikach.. Z tyłu przypadają 2 wcale niemałe silniki na jedno koło, z przodu po jednym. I wierz mi. Ten robot w stanie zwarcia zahamował by pewno na 20cm do zera ;] To tylne "kółeczko bez obciążenia" gdybamy że służy bardziej do zdobywania informacji "hamować czy nie hamować oto jest pytanie" ;]

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Nawyk, myślisz, że nie mieli pod ręką białej taśmy 😉 ?

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Może to taka ochrona lini namalowanej na torze ? żeby się nie brudziła na zawodach ? Gumowe kółka zostawiają ślady. A tor nie wygląda na jednorazowy, co można stwierdzić po jakości wykonania np tych łączeń ;]

Taśma chroni linie, na kolejne zawody taśme się wymienia a linia pozostaje ;]

A ja mam pomysł. A jakby zrobić takie standardowe elementy, gotowe, podobnie jak w lego ? pozwalające na dowolną konfigurację trasy ?:] Choć bardziej porównanie do modelarstwa kolejowego by tu było na miejscu. Albo do jakiejś samochodówki z edytorem tras. Przyjąć jako standard Kwadrat o boku powiedzmy 210+200= 410 mm (kartka A4 + 10cm zapasu). I na bazie takiego wzorca Tworzyć odcinki, zakręty, 90, i tym podobne. Proste kawałki różnych długości.

I mielibyśmy uniwersalną, modyfikowalną trasę na każde zawody ;]

(jakby co to chętnie sprzedam prawa autorskie:D )

Dla rozjaśnienia "co w tej głowie siedzi" na podstawie gry :revolt 😃

396px-PC_TrackEditor_Help.jpg

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Jak już to chyba lepiej przyjąć płyty 1x1m bo takie przeważnie są na zawodach 😉

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
Nie do końca, Wonsz ma napędzane tylko przednie koło i to jedno. Może i jest to podobne, jednak na pewno wymaga innych algorytmów, ale daje też chyba dużo lepsze efekty 😉

Fakt, że ich tory też są bardziej nastawione na szybkość, ale to już tez temat na inną rozmowę.

Mi się wydaje, że tak czy siak program Wonsza jest piekielnie prosty. Przejazd toru jest taki trochę "na pałę". Oczywiście może się mylę. Sądzę, że w tradycyjnych konstrukcjach drzemię dużo większy potencjał i znając życie (patrząc choćby po sumo) Wonsz już niedługo przestanie znajdować w ścisłej Polskiej czołówce 😉

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...