Skocz do zawartości

Rozwój robotów typu FTL


Pomocna odpowiedź

Ja o tym nie słyszałem, teraz przeczytałem co to jest. Jak tylko będę miał możliwość to przetestuję to "cudo". Przyczepność jest ważna, ale żeby to nie ograniczało prędkości robota. 😉

Link to post
Share on other sites

Te przeszkody z pierwszego filmiku nie są zbyt trudne, sprowadzają się do tego, że jak przed chwilą miałeś linię na środku czujników, a teraz nie wiesz co się dzieje, to jedź na wprost, cegła jest lepsza. A biała linia tez może byc, tylko bardziej kręta.

Link to post
Share on other sites
Nie, nie jest całkiem niezłe. Standardowa guma (dajmy na to dętka) nie jest dla mnie ok 🙂 A przecież twardości poliuretanów jest cała masa - 35 - 95 ShA (tak, wiem, że twardość niekoniecznie idzie w parze z przyczepnością ale tak zwykle jest).

Oczywiście twardość Shora'a będzie szła dla danego materiału w parze ze współczynnikiem tarcia, a w praktyce przyczepnością. Ale zerknij sobie na przykład na kauczuk silikonowy - jest o wiele gorszym materiałem od choćby poliuretanu - O wiele twardsze materiały będą miały lepszą przyczepność.

Do przeciętnych konstrukcji? No nie wiem - raczej nie bez powodu te roboty:

http://brooksbots.com/index.htm

http://grant.solarbotics.net/minisumo.htm

Maja poliuretanowe kółka i nieźle sobie radzą (praktycznie wszystkie z tych wymienionych mają jakieś miejsca na podium, nie wiadomo tylko nic o tym Rhino i Solo). Coś w tym musi być.

Pisałem do Dave Hrynkiw'a w sprawie materiału użytego w kołach. Tutaj zacytuje: "There's a LOT of different compounds you can yse, but we used a few products by "Smooth-On" to pour our own. I think we used both "Dragon Skin" and other Urethane rubbers to see what worked best. Do a bit of digging on the the Google to get an idea what compounds work. I don't recall exactly which it was we used for those tires..." hmm...

Link to post
Share on other sites

Gecko to podkładki pod "różnerzeczy" do samochodu. Kładziesz na tapicerkę i na tym np komórkę. 16zł chyba orginalne Pentagramu. Bawiłem się kiedyś takim, naprawdę dobą przyczepność. Jednak testów nie przeprowadzałem. Kiedyś podsuwałem tą ideeę na forum już. Ale nikt jakoś się nie zainteresował 😋

http://www.pentagram.pl/produkty/gecko/pentagram_gecko_p_1501

A tu zadzwiający test 😃

Link to post
Share on other sites

U mnie też takie bajery z podkładka działają. Jak jem przy kompie pizzę, a potem nie wytrę sosu, który kapnął na ową podkładkę. A tak serio to można wykorzystać w sumo różnych, ciekawy materiał.

Link to post
Share on other sites

Z tego co pamiętam z wyczytania (nie startowałem jeszcze w kategoriach (...)sumo), to poza testami na wymiary jest jeszcze chyba test polegający na kładzeniu robota na kartce a4 - po podniesieniu robota kartka powinna pozostać na miejscu. Nie wiem czy nadal jest to stosowane w regulaminach, ale wiem, że coś takiego było..

Link to post
Share on other sites
Z tego co pamiętam z wyczytania (nie startowałem jeszcze w kategoriach (...)sumo), to poza testami na wymiary jest jeszcze chyba test polegający na kładzeniu robota na kartce a4 - po podniesieniu robota kartka powinna pozostać na miejscu. Nie wiem czy nadal jest to stosowane w regulaminach, ale wiem, że coś takiego było..

I gecko i podkładka pod mysz przechodzą ten test prawidłowo 😉 To działa na podobnej zasadzie co stopy gekona (jak sama nazwa wskazuje) - http://www.nsf.gov/news/news_images.jsp?cntn_id=111051&org=NSF

Link to post
Share on other sites

Widzę, że temat coś umarł, rozwinąłem swoje umiejętności czytania z krzaków (widzisz Luko, Ty czytasz z fusów, a ja z krzaków 😋) i znalazłem:

Coś o specyfikacji torów:

http://www.mcr.gr.jp/general/2010/main03.html

Galeria kilku robotów:

http://japan.renesas.com/company_info/carrally/child_folder/mcr08_ayumi_child.jsp

No i ogólnie warto poklikać w menu po lewej stronie:

http://japan.renesas.com/company_info/carrally/child_folder/mcr_akihabara.jsp?campaign=top_mcr_akiba

Link to post
Share on other sites

株式会社製のマイコンで制御された完全自走式マシンで、規定コースの走行タイムを競うものである。

To jest najciekawsze 😃

Zwróćcie uwagę, że w galerii z drugiego linku jakieś 90% albo więcej to roboty przegubowe 🤯

Link to post
Share on other sites

I zwróćcie uwagę na odległość czujników od osi skrętu oraz maksymalny możliwy do osiągnięcia kąt odchylenia przegubu od pozycji neutralnej... Na standardowych polskich trasach (kąty ostre, czy nawet proste, "ciasne" zakręty) te roboty chyba nie miałyby szans nawet ze swoją prędkością...

Link to post
Share on other sites

One są tak szybko tylko dzięki prostym trasom, na filmikach bardzo dobrze to widać, gdy wykryją zakręty pod kątem prostym baaaardzo zwalniają - nawet chyba do naszych prędkości.

Raczej chyba niemożliwe byłoby pokonywanie ostrych zakrętów przy takich prędkościach?

Link to post
Share on other sites

Czyli to by znaczyło że konkurencja FTL u nas całkiem odbiega od tej Japońskiej. To że zmierzamy w złym kierunku odkryjemy pewnie za jakieś 10 lat.

Link to post
Share on other sites
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.