Skocz do zawartości

Podłączenie/sprawdzenie stabilizatora napięcia LM1117T 3.3V


marcin_1987

Pomocna odpowiedź

Hej,

najpierw wprowadzenie 😉 :

miałem problem z uruchomieniem czytnika RIFD na Arduino - jedne karty widział, a inne nie. Wyczytałem, że problem może wynikać ze zbyt niskiego napięcia zasilania (podłączałem pod złącze 3.3 bezpośrednio z płytki) i że można "iść na całość" i podłączyć pod 5V. Ponieważ jednak było to niezgodnie ze specyfikacją i bałem się zniszczyć płytkę - postanowiłem kupić stabilizator napięcia. Nie mam dużego doświadczenia, na kursie elektroniki był jednak taki "na 5V" - więc poszukałem takiego samego - na 3.3V. Google podpowiedziało LM1117 3.3 V.

Kupiłem i teraz problem:

stabilizator obniżał mi napięcie do 1 V, pomyślałem, że to kwestia zbyt małego napięcia na wejściu i z 4.5V podkręciłem zasilaczem na 9V - stabilizator strasznie się rozgrzał i wręcz miałem wrażenie że poleciał z niego mały dym, ale - nadal na mierniku nie pokazało się 3.3 V.

Jak podłączyłem:

stabilizator jest w obudowie TO220, patrzymy tak, że część przykręcana dotyka blatu. Lewą nóżkę podłączyłem pod masę, środkowa nóżka to był wolny przewód do sprawdzenia napięcia (czyli wyjście), prawa nóżka - to doprowadzenie napięcia z zasilacza. Rozumiem, że między wyjściem a masą powinienem mieć ok. 3.3V, zasilałem na początku z 4.5V

Czy coś zrobiłem nie tak, czy może część jest wadliwa? Na stabilizatorze jest oznaczenie JM22RP,  LM1117T , -3.3V, P+ Kupiłem dwie sztuki więc teoretycznie mam jeszcze drugą szansę, bo pewnie pierwsze podejście rozwaliło układ. Podpowiedzielibyście coś :)? Ewentualnie inne fajne i proste sposoby na przejście z 4.5, 6V na 3.3 :)?

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

7 minut temu, marcin_1987 napisał:

Czy coś zrobiłem nie tak, czy może część jest wadliwa?