Skocz do zawartości

Zasilanie Arduino Nano z Baterii


Nadol

Pomocna odpowiedź

Cześć, na wstępie zaznaczę, że dopiero zaczynam i jestem całkowicie zielony jeśli chodzi o elektronikę.


Szukając pomysłu na prezent dla drugiej połówki znalazłem coś takiego [LINK] i postanowiłem, że zrobię swoją własną wersje tylko przy wykorzystaniu Arduino Nano i programowalnych ledów. Chciałbym żeby całość była zasilana bateriami - i tutaj jest główny powód pisania tego postu, bo nie do końca wiem jak to wszystko połączyć. Zaznaczę, że do zasilenia będzie ok. 7-8 ledów.

Lepiej użyć baterii 1.5V i przetwornicy step-up, czy baterii 9V i podpiąć się po prostu do pinu VIN? Jeśli istnieją inne opcje to proszę dajcie znać.

Zależy mi żeby układ był jak najbardziej oszczędny i optymalny żeby nie trzeba było często wymieniać baterii 😄

Pozdrawiam serdecznie.

 

 

Link do komentarza
Share on other sites

Ledy programowalne wymagają 5V i to negatywnie wpływa na energooszczędność. Przetwarzanie energii to straty. Pojemność AA to 1.2x2000mAh - straty, drugie rozwiązanie to 9Vx150mAh -straty, lepsze rozwiązanie to 18650 i 3.7V x 2500mAh. Jeśli użyjesz zwykłych led i samej Atmegi328p, może być zresztą Attiny do takiego zadania, to możesz ustawić uC na 8MHz, nawet na 1MHz i zasilać go bez żadnego przetwarzania napięcia w zakresie od 2.8-4.3V, akurat w zakresie pracy akumulatorka. Kilka led i PWM może zapewnić przyjemny dla oka efekt przy optymalnym zużyciu energii.

Nawet jak zostaniesz przy programowalnych ledach to i tak lepiej użyć akumulatorka 18650, tylko tu też odjąć od pojemności straty. Jest sporo gotowych modułów zapewniających zarówno ładowanie aku jak i od razu wyjście 5V za całe 9.99PLN.

image.thumb.png.371b2600f9fed9bd7453dfd4baf0fc04.png

  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Dzięki wielkie za garść wiedzy. Co do zwykłych ledów i Atmegi - na pewno zagłębię sie w temat w przyszłości, jednak na ten moment zostanę przy Arduino i ledach programowalnych.