ps19 Napisano Listopad 3, 2011 Udostępnij Napisano Listopad 3, 2011 Mam pytanie czy można sterować linefollowerem przednią osią (1 koło pośrodku) bo z tego co widze to większość skręca tak jak czołg np. lewe koło stoi (przez kilka milisekund) prawe kręci się przez co skręca w lewo. Mniej więcej coś takiego (Oczywiście u góry silnik, zębatki itd) Rysowałem w GoogleSketchUp 8 (Darmowa wersja) Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Sabre Listopad 3, 2011 Udostępnij Listopad 3, 2011 Wszystkie przegubowce mają przednią skrętną oś, jest ona też napędowa. Kolega chyba przespał kilka konstrukcji prezentowanych na forum. 1 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
mog123 Listopad 3, 2011 Udostępnij Listopad 3, 2011 Sabre, jak mi przykro że znowu się mylisz - chłopak chce obracać kołem i te jeszcze napędzać silnikiem. 1 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
nanab Listopad 4, 2011 Udostępnij Listopad 4, 2011 Żadne prawo tego nie zabrania, jest nawet kilka takich lf-ów. 1 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Polecacz 101 Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę. Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę. Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay! • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny • Usługa projektowania PCB na zlecenie • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber Zobacz również » Film z fabryki PCBWay
Sabre Listopad 4, 2011 Udostępnij Listopad 4, 2011 Sabre, jak mi przykro że znowu się mylisz - chłopak chce obracać kołem i te jeszcze napędzać silnikiem. A to zabawne, przecież każdy linefollower przegubowy właśnie tak działa. Jak mi przykro, że się mylisz 🙂. 1 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
GAndaLF Listopad 4, 2011 Udostępnij Listopad 4, 2011 A przegubowiec przy okazji skrętu kołem nie obraca jeszcze połową robota? Tak samo jak mog odniosłem wrażenie, że autorowi nie chodzi o przegubowce. 1 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Sabre Listopad 4, 2011 Udostępnij Listopad 4, 2011 A przegubowiec przy okazji skrętu kołem nie obraca jeszcze połową robota? Tak samo jak mog odniosłem wrażenie, że autorowi nie chodzi o przegubowce. Przegubowiec obraca tylko płytką z czujnikami i skrętnym kołem napędowym. Koło napędowe zmienia kąt względem reszty robota przez co ciągnie za sobą całą konstrukcję. 1 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Nawyk Listopad 4, 2011 Udostępnij Listopad 4, 2011 ps19, jeśli chcesz skręcać przednim kołem, a napędzać tylne, to powinieneś zastosować dyferencjał - dlatego mało konstrukcji wykorzystuje taką opcję. Ale oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby spróbować 🙂 1 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
press2313 Luty 3, 2012 Udostępnij Luty 3, 2012 Zamiast dyferencjału można też zastosować 2 silniki z tyłu, dla lepszej przyczepności 2 koła skrętne z przodu. To tylko moja sugestia. Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
mactro Luty 3, 2012 Udostępnij Luty 3, 2012 press2313, myślę, że po trzech miesiącach od zadania pytania autor zdecydował się już na jakieś rozwiązanie 😉 Poza tym, nawet jeśli da się dwa silniki, tak jak sugerujesz, trzeba jeszcze nimi odpowiednio sterować, tak aby kręciły się z odpowiednią prędkością, a to obawiam się, nie jest zbyt proste zadanie. Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
press2313 Luty 3, 2012 Udostępnij Luty 3, 2012 Ale ze mnie gapa. Nie zerknąłem na datę. [ Dodano: 03-02-2012, 15:48 ] Poza tym, nawet jeśli da się dwa silniki, tak jak sugerujesz, trzeba jeszcze nimi odpowiednio sterować, tak aby kręciły się z odpowiednią prędkością, a to obawiam się, nie jest zbyt proste zadanie. Jeśli silniki pracowały by równolegle, do tego PWM, myślę że zdało by to egzamin. Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Mihau Luty 3, 2012 Udostępnij Luty 3, 2012 Obecność dyferencjału sugeruje, że prędkość obrotowa obu kół nie będzie jednakowa, dlatego odpowiednie sterowanie nie byłoby tak proste, jeśli chcemy mieć ładnie to rozwiązane. Myślę że to miał mactro na myśli 😉 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
mactro Luty 3, 2012 Udostępnij Luty 3, 2012 Ja wiem, że PWM zdało by egzamin jesli chodzi o sterowanie prędkością 🙂 Rzecz w tym, że trzeba policzyć prędkość jaką chcesz aby dane koło osiągnęło - przy skręcaniu jedno musi przebyć większą drogę niż drugie i dlatego musi się obracać z różną prędkośćią aby się nie ślizgało. Po to też są dyferencjały o których wspominał Nawyk. Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Nawyk Luty 3, 2012 Udostępnij Luty 3, 2012 Tan na marginesie - rozwiązanie, o którym napisał mactro, jest bardzo powszechne w japońskich LF. Przykładowa, "stereotypowa" konstrukcja: http://homepage2.nifty.com/Yokohama/robo_trace_0701.htm Chociaż tego nie widać, to napiszę, że każde koło w takim robocie jest napędzane niezależnie silnikiem, tylne czasami są napędzane nawet dwoma na jedno koło. Kolejny przykład: (źródła niestety nie pamiętam - miałem na dysku) Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Natanoj Luty 4, 2012 Udostępnij Luty 4, 2012 Ten drążek na serwie z prawej strony robota patrząc od tyłu to do balansowania na zakrętach? Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Pomocna odpowiedź
Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto w ~20 sekund!
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj się »Zaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się »