Skocz do zawartości

Charakterystyka silników Pololu HP


grabo

Pomocna odpowiedź

KD93, ale jaki silniczek ? O jakiej indukcyjności ect ?

Może z pomocą Garbo skończymy analizę jego silniczka. Nie chciałem komplikować tematu ale silniczke silniczkowi nie równy. Mają np. różną ilość wycinków na komutatorze ect. co właśnie ma wpływ na szarpanie.

Link do komentarza
Share on other sites

Ten sam co grabo, pololu HP 50:1. Poza tym, skoro silnik silniczkowi nie równy do tego stopnia, że jeden pololu różni się od drugiego, to trudno będzie określić tą dolną granicę, chyba że z tymi wycinkami chodziło Ci o dwa silniki innych typów.

Link do komentarza
Share on other sites

KD93, chodziło raczej o dwa zupełnie różne silniki.

Xweldog, bardzo chętnie popracuję jeszcze z tym silnikiem, ale póki co przygotowuję się do wyjazdu na zawody jak i samych zawodów 🙂 Po weekendzie będzie można coś dalej podziałać.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Miałem na myśli różnego typu bo takie kiedyś testowałem, nie jestem jasnowidzem że KD93 podobno testował taki sam. I jeszcze jedna drastyczna rozbieżność: WSZYSTKIE testowane przez mnie szarpały przy kilku / kilkunastu Hz.

Postawię sprawę tak: teoria nt. indukcyjności jest ogólnie dostępna, "w pigułce" podana w bazowym art, wykres mimo braku początku jest jasny a odcinek optymalnej pracy zinterpretowany. Tak więc, jeśli ktoś stwierdza że mu szarpie przy 612Hz to niech puszcza silnik do pracy w kHz w odcinku poziomym.

Temat chyba umiera podobnie jak wiele innych. Grabo, zauważyłeś pewne oznaki mej irytacji, w pewnym stopniu masz rację. Bo zobacz: zacząłeś b.ładnie, zapowiedziałeś rzeczowe przebadanie kwestii f w PWM ale już z góry ( z takich czy innych względów ) przyjąłeś dolną granicę 1kHz. Zapowiedź kłóci się z tym drugim. Już na samym początku dałeś się zwieść, uległeś urokowi nagminnie powielanych info o jakichś kHz. Gdyby tak nie było to zacząłbyś obiektywnie od 0Hz.

Link do komentarza
Share on other sites

Dopiero teraz zauważyłem, że ostatni post był edytowany. Nie, nie porzuciłem badań. Pracuję teraz nad innymi projektami, w wolnej chwili na pewno wrócę do ściągania kolejnych charakterystyk tych silniczków. W ostatnim czasie dyskusja na temat częstotliwości PWM zrobiła się jeszcze bardziej zacięta, więc może to rzuci jakieś nowe światło:

http://www.faulhaber.com/uploadpk/EN_MCDC3003_V2.5_DFF.pdf

Fabryczne rozwiązanie firmy Faulhaber dedykowane do silników szczotkowych.

Link do komentarza
Share on other sites

Temat tyczy charakterystyki silników i PWM a nie mostków. Problem polega na tym, że wielu sądzi ( lub wmawia ) że skoro mostki chodzą do dziesiątek / setek kHz to automatycznie oznacza, że na podobnych czastotach powinny chodzić silniczki. A z PWM to nie jest tak. Jak jest w praktyce, więcej światła rzuciłoby wykonanie przez Ciebie pomiarów i zamieszczenie wykresu. Nie chodzi o mnie, ja wiem jak on będzie przebiegał.

Link do komentarza
Share on other sites

KD93 zmierz miernikiem częstotliwość pracy PWM, bo to niemożliwe, żeby ci silnik szarpał i na dodatek dość mocno przy 600 Hz 😃

Link do komentarza
Share on other sites

Gryf, mierzyłem. Pokazywał wynik zbliżony do tego wyliczonego. W obliczu ostatnich dyskusji nie chcę rozwijać tematu, co jest możliwe, co jest niemożliwe, bo jak sam pewnie zauważyłeś zależy to od wielu czynników i nie mam takiej wiedzy, żeby to potwierdzać 3 stronami teorii. Mogę tylko napisać, że pololu HP 50:1 nie pracuje płynnie przy częstotliwości 600Hz w moim robocie.

Link do komentarza
Share on other sites

Silniczki szczotkowe mają swoje "własne duty" wynikłe z fizycznego wykonania, ilości wycinków komutatora etc. W zbliżonym temacie o f dla PWM Elvis pokazał przebiegi dla silnika 30:1 Micro Metal Gear, wychodzi że czas komutacji to ok. 0,7ms. Ten czas, w miarę obciążania silniczka i malenia obrotów, oczywiście, będzie się wydłużał.

Gdy "potraktujemy" jakiś silniczek PWM, to przy małej f nawet b.małe duty będzie zapewniało przepływ prądu kilku wycinkom komutatora. Na "1" duty przypadną "5" lub więcej styków. Przy dużej f, prąd będzie wy / załączany w czasie styku kilka razy. Wtedy pierwsza cyfra będzie mniejsza niż druga, np. "0,25:1". Gdzieś po środku jest taka wartość f i duty, że duty dokładnie pokryje się z czasem styku szczotka / komutator i będzie "1:1".

KD93, twierdzisz że Twój silniczek "nie lubi" 600Hz. Przypuszczam że badając jego zachowanie przy tej f trafiasz na takie duty, które b.nie pokrywa się z czasem styku szczotek. Że stosunek tych wielkości jest b.niekorzystny, np. 1 : 1,5 i stąd to szarpanie.

Link do komentarza
Share on other sites

Xweldog, możliwe, ale przyznam, że od pewnego czasu już przestałem ogarniać te wszystkie teoretyczne dyskusje na temat częstotliwości PWM, dlatego nie chcę się w ten temat mieszać, bo nie znam żadnej teorii potwierdzającej to, co się działo z moim silnikiem. Dla mnie jest możliwe nawet to, że powody tego szarpania nie były związane z samym silnikiem czy mostkiem a z inna częścią elektroniki, z którą miałem później problemy (kokretnie uC i kwarc). Dlatego taka informacja że mi szarpie (szarpało? muszę sprawdzić znowu) jest tam kilka postów wyżej, Gryf ją trochę odgrzebał pod dwóch miesiącach i dziesiątkach postów z porządnymi wytłumaczeniami teoretycznymi, niech już sobie tam będzie bo nie będziemy tych wszystkich postów kasować, ale nie należy jej brać jako jakikolwiek argument.

[ Dodano: 18-02-2012, 22:56 ]

Jeszcze dopiszę, że jakbym miał chociażby oscyloskop, to mógłbym sobie podejrzeć co się dzieje, niestety nie mam, więc nie odnoście się do informacji, która jest sprzeczna z teorią podpartą doświadczeniami i testami która ostatnio pojawiła się na forum.

Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.