Skocz do zawartości

Napęd w masywnym robocie 100kg

Granat91

Pomocna odpowiedź

Witam chce zbudować robota podającego wodę do picia pracownikom na hali produkcyjnej. gabaryty takiej maszyny to jakieś 50cm rozstawu osi, 120cm długości i jakieś 160-170cm wysokości. Masa ok100kg.

Jestem totalnie zielony w budowaniu maszyn zdalnie sterowanych i zależy mi na prostocie. Myślałem o napędzie jak w czołgu ale bez gąsienic. Żeby każde kolo miało własny silnik elektryczny a skręcanie polegało na obrocie kół tylko z lewej bądź prawej strony. Pytanie jest takie czy przy tak dużej masie będzie to możliwe i wysoki robot nie przewróci się bądź zużycie kół nie bedzie zbyt szybkie.

Zależy mi również na bardzo powolnej i stałej prędkości jazdy. Czy można jakoś elektrycznie synchronizować wszystkie silniki tak żeby jechały stąlą i jedyną prędkością po naciśnięciu guzika w pilocie?

Jakie polecalibyście silniki żeby pojazd poruszał się wolno ale żeby dał rade uciągnąć 100kg. W tym przypadku wychodzi po 25kg na silnik ale weźmy z zapasem żeby dal rade uciągnąć z 30kg

Z góry dziekuje za pomoc

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

silniki od wycieraczek uciągną Ci 60-70kg? coś w to wątpie. no i mysle raczej o prędkości pół metra na sekundę

A gdybym chciał napędzać robota tylko jednym silnikiem z zębatkami to taki wystarczy?

http://allegro.pl/silnik-dc-skuter-rower-quad-elektryczny-12v-150w-i3111625745.html

i wtedy do skręcania przednią osią trzeba użyć silnika krokowego?

Komentarz dodany przez: Sabre

_allegro