Skocz do zawartości

Robot + kamera


adrian

Pomocna odpowiedź

Witam wszystkich forumowiczów,

mam kilka pytań, aby ktoś doświadczony w temacie pomógł mi od czego zacząć,
Mam zamiar zbudować robota, który będzie reagował na widok z kamery, jeżeli w kamerze pojawi się jakiś obiekt, robot odpowiednio reaguje (jedzie do przodu lub do tyłu) pobierając przy tym jednocześnie współrzędne przedmiotu,
pytanie brzmi czy to da się zrealizować w ten sposób co ja opisałem?

prosiłbym tylko o odpowiedzi od czego zacząć, co czytać, jakie części mniej więcej będą potrzebne,w kwestii pracy robota z kamerą nie mam doświadczenia, dlatego proszę Was o pomoc

Link do komentarza
Share on other sites

Podstawowe pytanie to jakiej wielkości robota planujesz?

Jak ma to być duży robot to najlepiej wsadzić tam miniaturowy komputer PC i użyć na nim biblioteki OpenCV. Biblioteka ta pozwala w prosty sposób przejąć obraz z kamery i obrabiać go na naprawdę wiele sposobów. Z komputera wtedy wystarczy wysyłać komendy sterujące do silników i elektronika/programowanie prawie gotowe.

Można też wszystko robić na mikrokontrolerze, ale to już jest z wielu powodów dużo trudniejsze, a koszty znacznie się różnić nie będą. Zdecydowanie nie polecam na początek.

Mając PCta z kamerą możesz ściągnąć bibliotekę OpenCV i przejrzeć przykłady - będzie to dla Ciebie dobry wstęp.

Link do komentarza
Share on other sites

Doczepię się do tematu bo nie chcę tworzyć nowego. Ostatnio znalazłem taki projekt który zakładał podłączenie sensora z myszki optycznej, arduino uno i pc. Jak się okazało sensor ten to tak naprawdę czuła kamera o rozdzielczości 18x18. Pomyślałem sobie w tedy-Gdyby tak założyć jakiś sensowny obiektyw, podpiąć pod to atmegę128 i silniki to uzyskał bym całkiem fajnego robota bez wielkich nakładów finansowych. Oczywiście była by do tego podpięta karta SD z wgranymi szablonami .txt przedmiotów oraz nazwami ich w formacie .wav.