Skocz do zawartości

Różnice między robotem, a automatem.


Nawyk

Pomocna odpowiedź

Wybaczcie, że odkopuję stary artykuł, ale mam dylemat. Studiuję Automatykę i Robotykę i do tej pory (trzeci rok) nikt nie udzielił mi satysfakcjonującej odpowiedzi na pytanie "czym właściwie (w praktyce) różni się automat od robota?". Mam nadzieję, że uda mi się sprowokować dyskusję, z której wyłoni się jednoznaczna odpowiedź sprawiająca, że będę już mógł spokojnie spać w nocy 😉

Pozdrawiam

//Treker: Temat wydzieliłem.

Link do komentarza
Share on other sites

Wydaje mi się, że automat to urządzenie wykonujące określone czynności(wcześniej zaprogramowane), Uwzględniając korektę którą narzucą czujniki. Robot to urządzenie które wie co ma robić ale nie do końca wie jak, dopiero na postawie odczytu z czujników podejmuje decyzje.

  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Jak dla mnie automat to urządzenie nie "podejmujące decyzji", wykonują cykliczny program (schemat działania, np jazda po znanej trasie, i wprowadzanie korekt) uwzględniając korektę z czujników, ale nie są przystosowane raczej do drastycznie zmieniających się warunków (jak np znaczne wypadnięcie z trasy). A robot w moim odczuciu to urządzenie podejmujące działania na podstawie odczytu z czujników, nie działając w z góry określonej kolejności, co zrobi robot zależy od chwilowego stanu czujników (np jazda po nie znanej trasie na podstawi odczytu z czujników - line follower). Może niejasno napisałem i może moje zdanie jest nieprawidłowe, jak coś to proszę o poprawienie mnie. 😅

  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites