Skocz do zawartości

Dobór kół i silnik do niewielkiego robota


BZab

Pomocna odpowiedź

Witam!

Jeśli chodzi o budowę robotów jestem zdecydowanie początkującym...

Do rzeczy, poszukuję jakichś kół i silniczków do niewielkiego robota (10x10x8 cm, 300g, 2 koła napędowe + 2 kulki podporowe). Zależy mi przede wszystkim na przyczepności oraz przyspieszeniu (Prędkośc maksymalna to myślę 1-2m/s to góra zdecydowanie)...

Ma ktoś jakiś sprawdzony, godny polecenia set?

Link do komentarza
Share on other sites

No to popatrzmy na szybko:

Biorąc jakiś w miarę uznany silnik z przekładnią, np. ten:

http://www.kamami.pl/index.php?ukey=product&productID=195399

dostajesz 1000 RPM czyli ponad 16 obr/s i moment 0.65 kgcm za cenę 1.6A prądu przy 6V. W tej masie i wymiarach to całkiem nieźle. Przy długości całkowitej <36mm dwa takie napędy dają szansę zrobienia pojazdu o szerokości 10cm a takie było założenie. Do tego dodajesz pasujące 1:1 kółka, np takie:

http://www.kamami.pl/index.php?ukey=product&productID=210519

gdzie masz obwód ok 13cm. Przy 16 obr/s daje to prędkość maksymalną ok. 210cm/s co też spełnia założenia.