Skocz do zawartości

Praca inżynierska na podstawie arduino + silnik krokowy

Bochen

Pomocna odpowiedź

Witam.

Jestem na etapie rozpoczęcia pracy inżynierskiej, której tematem oraz celem głównym jest zaprogramowanie kontrolera, który będzie sterował pracą silnika krokowego.

W temacie elektroniki oraz robotyki jestem prawdziwym amatorem. Miałem doczynienia tylko i wyłącznie z symulatorem mikrokontrolera edsim na zajęciach w szkole. Wybrałem sobie taki temat ze względu na to, iż chciałbym skonstruować slider do nagrywania video, który bez wątpienia przyda mi się w przyszłości. Myślałem, że poradzę sobie z tym za pomocą książek oraz informacji znalezionych w sieci lecz jednak nie jest to takie proste.

Wracając do sedna, kupiłem już większość rzeczy które będą mi potrzebne a dokładnie:

-Arduino starter kit ze strony bootland

-silnik krokowy http://botland.com.pl/silniki-krokowe/3606-silnik-krokowy-42hm48-1684-400-krokowobr-30v-168a-043nm.html

-sterownik silnika http://botland.com.pl/sterowniki-silnikow-krokowych/148-sterownik-silnika-krokowego-a4988-reprap-35v-2a-modul-pololu.html

oraz wszelkie inne elementy mechaniczne potrzebne do skonstruowania slidera.

Problem polega na tym, że nie wiem jakie dobrać zasilanie do arduino oraz silnika. Przeczytałem, że powinny to być oddzielne źródła zasilania dla obydwu elementów.

Drugi problem to połączenie arduino ze sterownikiem silnika oraz samym silnikiem.

Zupełnie nie wiem jak to zrobić. Wiem, że można kupić pewnego rodzaju shieldy które to ułatwiają lecz w moim przypadku pisania pracy inżynierskiej lepiej byłoby gdybym zrobił to "ręcznie" bez żadnych ułatwień.