Ta strona używa ciasteczek (plików cookies), dzięki którym może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem i akceptuję

Polski projekt na Kickstarterze – Robot Photon

Wiadomości 02.06.2016 Jacek Piechociński

PhotonPhoton, to niezwykły robot, który przez zabawę uczy dzieci programowania. Podczas nauki, tak jak w grach typu RPG, za wykonywanie zadań zdobywa się punkty, które można wykorzystać na odblokowanie nowych umiejętności robota.

W ciągu dwóch pierwszych dni kampanii projekt zebrał już ponad 24,000$. Autorami Photona są studenci z Politechniki Białostockiej.

Photon to interaktywny robot wspomagający rozwój intelektualny dzieci pod kątem logicznego myślenia oraz nauki programowania. Nie jest to jednak zwykła nauka. Opiera się ona bowiem na zasadzie gry. Użytkownik do interakcji z robotem używa aplikacji mobilnej.

Gra oparta jest o historię Photona – robota, którego statek po zderzeniu się z asteroidą wylądował na naszej planecie. Użytkownicy poprzez wykonywanie różnych programistycznych zadań pomagają Photonowi odzyskać utracone zmysły oraz odbudować statek.

Photon-world

Aplikacja ma za zadanie zachęcać dziecko do rozwiązywania zagadek, logicznego myślenia oraz interakcji z robotem. Trudność wyzwań zmienia się wraz z postępem nauki. Każda gra, to zdobywanie punktów oraz poziomów, dzięki którym można ulepszać robota. Photon rozwija się wraz z dzieckiem i dostosowuje się do jego umiejętności.

photon-aplikacja

Robot wyposażony jest w czujniki, które pozwalają mu m.in. widzieć, słyszeć, odczuwać dotyk, odróżniać ciemność od światła i mierzyć odległość. Dodatkowo robot ma możliwość wyrażania emocji za pomocą podświetlanych oczu oraz czułek.

Photon-animacja

Ciekawostką jest również to, że nie będzie dwóch takich samych robotów. To użytkownik decyduje jakie umiejętności chce rozwijać w swoim robocie i jaką ścieżkę rozwoju obejmie. Oczywiście istnieje możliwość pełnej personalizacji robota poprzez nadanie mu własnej nazwy czy wybór ulubionego koloru.

Photon-zabawa

Projekt skierowany jest dla dzieci w wieku 7-15 lat, lecz nic nie stoi na przeszkodzie, aby z platformy korzystały również małe dzieci które nie potrafią jeszcze czytać. Twórcy przygotowali dla nich specjalne klocki, które ułożone w odpowiedniej kolejności tworzą listę zadań do wykonania.

Trzymamy mocno kciuki za zespół i mamy nadzieję, że projekt będzie hitem na skalę światową.

Źródło: [1][2]

Powiadomienia o nowych, darmowych artykułach!

Komentarze

Nikt jeszcze nic nie napisał. Dodaj pierwszy komentarz.

FORBOT Damian Szymański © 2006 - 2017 Zakaz kopiowania treści oraz grafik bez zgody autora. vPRsLH.

10 rzeczy, których nie możesz zapomnieć na zawody robotów

Jeśli tu trafiłeś, to znaczy, że prawdopodobnie wybierasz się na...

Zamknij