Skocz do zawartości

Projekt stołu obrotowego do filmów produktowych.


kmalecki

Pomocna odpowiedź

Witam, tak jak w temacie potrzebuję pomocy przy stworzeniu stołu obrotowego do fotografii filmowej. Założenie jest takie:

Stół o średnicy 150cm z nogą na łożysku co pozwoli mu się swobodnie obracac. Napęd to silnik krokowy Nema 17 z zębatką na pasek gt2 połączony z górną podstawą. Stół ma obracac się po wciśnięciu guzika do momentu jego ponownego wciśnięcia zgodnie z ruchem wskazówek. Dodatkowo chciałbym zamontowac potencjometr dzięki któremu będę mógł zwolnic lub przyśpieszyc obrót przy większych i mniejszych elementach.

Więc podsumowując chciałbym to zrobic za pomocą:

-Płytka Arduino Uno

-Sterownik ULN2003APG

-potencjometru B10K

-przycisk z 4 stykami

Dodam że jestem totalnie zielony w tym temacie i proszę o pomoc w prawidłowym podłączeniu wszystkiego oraz zaprogramowaniu w miarę możliwości oczywiście ! 🙂

Serdecznie dziękuję z góry za pomoc. I jeśli dodałem post w niewłaściwym miejscu proszę o przeniesienie. Pozdrawiam 🙂🙂

Link do komentarza
Share on other sites

Ile kroków/obrót ma ten silnik?

Jakiego prądu potrzebuje, jakim wtedy dysponuje momentem i przy jakim trybie sterowania jest to podane?

Jak szybko (najszybciej) ma się obracać stolik lub wał silnika? Podaj w rpm lub krokach/s.

Jakie przewidujesz opory ruchu tego stolika (podaj w Nm)?

Jaką masę i jakie przyspieszenie podczas startu?

Jakie będzie przełożenie na przekładni pasowej?

Jakiego momentu oczekujesz od silnika w najtrudniejszej chwili (np. startu)?

Z czego chcesz to zasilać?

Link do komentarza
Share on other sites

marek1707,

Witam, dziękuję za zainteresowanie. 🙂

*Silnik to dokładnie: (STP-43D1034) 1,8° 2,1Ω

*Co do prędkości obracania stołu chciałbym aby dostosowac to za pomocą potencjometru. Ale tak czy siak nie będzie On zbyt szybki. stół ma robic obrót na 1-2min a ma średnicę 1,5m