Skocz do zawartości

Budowa manipulatora w ramach przy inżynierskiej


Mitauek

Pomocna odpowiedź

Witam wszystkich. Jako, że na temat mojej pracy inżynierskiej wybrałem budowę manipulatora - plotera rysującego po powierzchni do której jest zamocowany, chciałbym prosić o kilka porad. Dodam też, że jestem w tym kompletnie zielony ale mam jeszcze około rok więc myślę, że się uda. Chciałbym żeby z wyglądu był zbliżony do KUKI.

1. Jako, że robot musi mieć funkcję plotera, w czym najlepiej to zaprogramować? (Kilka osób mi poleciło raspberry pi z pythonem). Będzie to nauka od postaw więc proszę o polecenie książek do nauki tego języka.

2. Jakie książki, dzięki którym będę wiedział jak budować danego robota, jaką elektronikę, jakie silniki itd.

3. Jeśli coś ważnego pominąłem to również proszę to napisać. 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

@Mitauek witam na forum 🙂

7 godzin temu, Mitauek napisał:

Chciałbym żeby z wyglądu był zbliżony do KUKI.

Co dokładnie masz na myśli? Mam nadzieję, że nie chodzi Ci o rozmiar robota przemysłowego? 😉

7 godzin temu, Mitauek napisał:

1. Jako, że robot musi mieć funkcję plotera, w czym najlepiej to zaprogramować? (Kilka osób mi poleciło raspberry pi z pythonem). Będzie to nauka od postaw więc proszę o polecenie książek do nauki tego języka.

Wszystko zależy od tego jakie funkcje ma mieć to oprogramowanie. Równie dobrze możesz np. wykorzystać Arduino, a koordynaty do rysowania możesz pobierać z komputera przez UART lub z karty SD (tak jak np. dzieje się to w przypadku drukarek 3D).

7 godzin temu, Mitauek napisał:

2. Jakie książki, dzięki którym będę wiedział jak budować danego robota, jaką elektronikę, jakie silniki itd.

Raczej nie ma książek, które odpowiadają bezpośrednio na tego typu kwestie. Są jakieś tytuły, które omawiają różne zagadnienia z robotyki, ale będą to raczej opisy teoretyczne. Więc musisz sprecyzować czego dokładnie szukasz 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

@Treker Witam 🙂

Cytat