Bombardierro Napisano Listopad 24, 2021 Udostępnij Napisano Listopad 24, 2021 Cześć wszystkim! Miałbym prośbę o podpowiedź. zmagam się teraz z pracą inżynierską i jednym zadań jest wykonanie programu symulującego działanie płaskiego robota o kinematyce równoległej 5-R. Model kinematyki 5-R to takie coś, jak byś ktoś był ciekawy:https://www.youtube.com/watch?v=c6jG3WN4W8Y Tak więc potrzebuję napisać aplikację pulpitową na windows z animacją 2D lub 3D, w której można by zmieniać parametry, typu wpisywanie kątów silnika. Chciałbym to zrobić w c++ lub c# w Visual Studia. I moje pytanie jest, jakie narzędzia z Visual Studio byłyby do tego najlepsze? Co warto zainstalować i czego warto się nauczyć? A może ktoś by doradził lepsze narzędzie? Będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi! Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
piotr96 Listopad 24, 2021 Udostępnij Listopad 24, 2021 Ja kiedyś do prostych animacji (gry asteroidy – projekt na studiach) używałem Visual Studio, języka C++ z biblioteką SFML. Jest raczej prosta, w internecie było trochę przykładów. Ciekawą alternatywą jest na pewno Qt, nawet na Forbocie jest kurs wprowadzający. Bibliotekę tę można również używać w środowisku Visual Studio, ale dedykowanym narzędziem jest QtCreator. Do tej biblioteki znajdziesz dużo różnych przykładów, na przykład tutaj są przykłady z animacjami 3D. Dokumentacja tej biblioteki jest moim zdaniem bardzo dobra. 1 Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
pmochocki Listopad 24, 2021 Udostępnij Listopad 24, 2021 (edytowany) Qt jest fajne. DirectX, OpenGL czy Vulkan wydają się naturalnym pomysłem, ale mogą stanowić poważne wyzwanie dla początkujących. Może game engine: https://godotengine.org czy https://unity.com ? Szczególnie w tym pierwszym łatwo się piszę. Na przykład już po dwóch wieczorach można mieć coś takiego: https://www.forumastronomiczne.pl/index.php?/topic/21052-efemerydy-nasa/ Wiem, nie jest to VisualStudio i nie jest C++, ale... czy musi być? Edytowano Listopad 24, 2021 przez pmochocki Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
wn2001 Listopad 24, 2021 Udostępnij Listopad 24, 2021 (edytowany) Ja jeszcze dodam od siebie Processing - środowisko z bardzo niską barierą wejścia, napisałem w nim programik, który pokazywał "na żywo" pracę mojego ramienia (ale nie jest żadnym problemem, aby kąty zamiast ze sterownika pobierać z klawiatury :)) - wszystko zależy od tego, jak zaawansowana ma być to animacja, bo u mnie ramionami były odcinki i przegubami koła Edytowano Listopad 24, 2021 przez wn2001 1 Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Polecacz 101 Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę. Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę. Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay! • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny • Usługa projektowania PCB na zlecenie • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber Zobacz również » Film z fabryki PCBWay
Michal88 Listopad 25, 2021 Udostępnij Listopad 25, 2021 Może Python. Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
FlyingDutch Listopad 25, 2021 Udostępnij Listopad 25, 2021 Cześć, poza wymienionymi narzędziami i bibliotekami można stworzyć symulację robota bezpośrednio w ROS (Robot Operating System). Symulacje takie są bardzo realistyczne bo symulują także fizykę poruszania się robota. Niestety jest to opcja tylko dla zaawansowanych użytkowników systemu ROS i jest chyba najtrudniejsza z wymienionych w tym wątku. Pozdrawiam 1 Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Pomocna odpowiedź
Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!
Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!