Bombardierro Napisano Listopad 24, 2021 Udostępnij Napisano Listopad 24, 2021 Cześć wszystkim! Miałbym prośbę o podpowiedź. zmagam się teraz z pracą inżynierską i jednym zadań jest wykonanie programu symulującego działanie płaskiego robota o kinematyce równoległej 5-R. Model kinematyki 5-R to takie coś, jak byś ktoś był ciekawy:https://www.youtube.com/watch?v=c6jG3WN4W8Y Tak więc potrzebuję napisać aplikację pulpitową na windows z animacją 2D lub 3D, w której można by zmieniać parametry, typu wpisywanie kątów silnika. Chciałbym to zrobić w c++ lub c# w Visual Studia. I moje pytanie jest, jakie narzędzia z Visual Studio byłyby do tego najlepsze? Co warto zainstalować i czego warto się nauczyć? A może ktoś by doradził lepsze narzędzie? Będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi!
piotr96 Listopad 24, 2021 Udostępnij Listopad 24, 2021 Ja kiedyś do prostych animacji (gry asteroidy – projekt na studiach) używałem Visual Studio, języka C++ z biblioteką SFML. Jest raczej prosta, w internecie było trochę przykładów. Ciekawą alternatywą jest na pewno Qt, nawet na Forbocie jest kurs wprowadzający. Bibliotekę tę można również używać w środowisku Visual Studio, ale dedykowanym narzędziem jest QtCreator. Do tej biblioteki znajdziesz dużo różnych przykładów, na przykład tutaj są przykłady z animacjami 3D. Dokumentacja tej biblioteki jest moim zdaniem bardzo dobra. 1
pmochocki Listopad 24, 2021 Udostępnij Listopad 24, 2021 (edytowany) Qt jest fajne. DirectX, OpenGL czy Vulkan wydają się naturalnym pomysłem, ale mogą stanowić poważne wyzwanie dla początkujących. Może game engine: https://godotengine.org czy https://unity.com ? Szczególnie w tym pierwszym łatwo się piszę. Na przykład już po dwóch wieczorach można mieć coś takiego: https://www.forumastronomiczne.pl/index.php?/topic/21052-efemerydy-nasa/ Wiem, nie jest to VisualStudio i nie jest C++, ale... czy musi być? Edytowano Listopad 24, 2021 przez pmochocki
wn2001 Listopad 24, 2021 Udostępnij Listopad 24, 2021 (edytowany) Ja jeszcze dodam od siebie Processing - środowisko z bardzo niską barierą wejścia, napisałem w nim programik, który pokazywał "na żywo" pracę mojego ramienia (ale nie jest żadnym problemem, aby kąty zamiast ze sterownika pobierać z klawiatury :)) - wszystko zależy od tego, jak zaawansowana ma być to animacja, bo u mnie ramionami były odcinki i przegubami koła Edytowano Listopad 24, 2021 przez wn2001 1
FlyingDutch Listopad 25, 2021 Udostępnij Listopad 25, 2021 Cześć, poza wymienionymi narzędziami i bibliotekami można stworzyć symulację robota bezpośrednio w ROS (Robot Operating System). Symulacje takie są bardzo realistyczne bo symulują także fizykę poruszania się robota. Niestety jest to opcja tylko dla zaawansowanych użytkowników systemu ROS i jest chyba najtrudniejsza z wymienionych w tym wątku. Pozdrawiam 1
Pomocna odpowiedź
Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto w ~20 sekund!
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj się »Zaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się »