Skocz do zawartości

RFID NFC w rozpoznawaniu użytkownika


Gieneq

Pomocna odpowiedź

Potrzebuję podpowiedzi co najlepiej sprawdzi się w identyfikacji użytkownika urządzenia.

Nie będę ukrywał że jestem zielony w tym temacie. Właśnie robię research ale może ktoś ma w tym lepsze doświadczenie i coś podpowie 🙂 

Use case jest podobny jak w drukarce - przytykam token RFID 13.56 MHz, urządzenie coś odczytuje, łączy się z lokalnym serwerem, sprawdza kto ja jestem, jak zrobie skan wyśle na maila przypisanego do mnie.

image.thumb.png.b8873b3565a6ef4e9f7791d24425e59d.png

W docelowym urządzeniu nie ma skanera, ale są pomiary, które będzie się wysyłać na maila osoby która przytknie swój token.

  • Czy tokeny RFID 13.56 MHz to najlepsze co tu można wymyśleć?
  • Czy NFC ma jakieś zalety? Jeżeli tak to jaki standard?
  • Czy integracja ze smartphonem to coś użytecznego czy niepotrzebny marketingowy bajer?

Przykładowo układ z evalboard M24SR64 jest dla mnie zagadką, jak to się dzieje że wspiera oba standardy:

Cytat

The M24SR64-Y device is a dynamic NFC/RFID tag IC with a dual interface. It embeds an EEPROM memory. It can be operated from an I2C interface or by a 13.56 MHz RFID reader or an NFC phone.

 

Edytowano przez Gieneq
Link do komentarza
Share on other sites

@Gieneq Standardów jest dużo więcej niż się w pierwszej chwili może wydawać więc niełatwo jest napisać co jest "najlepsze". Proponuję zacząć od zastanowienia się jakiego poziomu bezpieczeństwa oczekujesz. Proste karty czy identyfikatory można łatwo skopiować, ale są tanie i łatwe w obsłudze. Ale jeśli to nie problem to może nawet coś na 125kHz wystarczy.

  • Lubię! 1
  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Cześć @Elvis  tak myślałem że napiszesz, widziałem w innych tematach że coś o tym wiesz 🙂 słuszna uwaga, nie myślałem o kwestii bezpieczeństwa. Urządzenie jest przewidziane dla firm z kilkoma użytkownikami, to ma być bardziej dla wygody niż bezpieczeństwa.