Skocz do zawartości

Projekt line followera


mati 6

Pomocna odpowiedź

Jest jakiś limit 'pomógł' na temat ? bo zapowiada się długi 🙂

edit: widzę błąd 😋 jeden rezystor nie jest podciągnięty do plusa... poprawiam

edit2:

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

mati 6 ścieżkę od tego 10 pinu L293D poprowadziłbym nie między padami, a pod rezystorem R5. Notabene dziwi mnie to, że stosujesz tak ogromne rezystory 😮 Ta ścieżka między pinami złącza IDC to niezbyt dobry pomysł. Zmieniłbym jeszcze ten stabilizator tak, żeby leżał na płytce 😉

Link do komentarza
Share on other sites

Chodziło o miejsce, w którym dwie ścieżki pod złączem idc są blisko siebie, czy ogólnie o ścieżki w tym miejscu ? Poprawiłem tam trochę. Jeśli faktycznie to problem, to będę musiał dodać kolejną zworkę ( btw. jednej się pozbyłem). Znalazłem inną drogę dla tej nieszczęsnej ścieżki od mostka H, teraz jest daleko od scieżki z prądem dla silników. Rezystory faktycznie giganty... teraz to do mnie dotarło. Zmniejszyłem je trochę. Nie mam biblioteki do leżącego stabilizatora. Wiem, że mozna bez problemu znaleźć, ale w pierwszym projekcie zupełnie mi nie przeszkadza stojący. Położenie go wymagałoby znów kilku modyfikacji. Można zawsze spiłować ten szerszy fragment nóżek i wlutować go niżej.

Link do komentarza
Share on other sites

Nie wiem czy Ty będziesz sam robić płytkę i w jaki sposób, ale pomiędzy nóżkami złącza programowania masz bardzo małe odstępy. Po drugie robisz warstwę polygon może Ci to utrudnić wykonywanie płytki. Kolejna sprawa to zworki 🙂 . Prowadzisz je pod kątem, jakim się da, w dodatku w niektórych miejscach masz zworkę pod rezystorem w innym miejscu widzę, że zworka zaczyna się w punkcie rezystora, jak ty to chcesz praktycznie rozwiązać - będziesz dolutowywać zworkę do nóżki rezystora? W niektórych miejscach masz "zagęszczenia" części a w innych "rozrzedzenia", co w konsekwencji powoduje, że elementy w jednych miejscach leżą blisko siebie a w innych masz niewykorzystaną powierzchnię.

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Widzę, że chyba lepszym pomysłem będzie zaprojektowanie nowej płytki wraz z waszymi radami i umiejętnościami zdobytymi przy tworzeniu tej. Niestety w tym tygodniu mam dużo rzeczy na głowie i dopiero w weekend znajdę na to więcej czasu.

Link do komentarza
Share on other sites

mati 6 staraj się prowadzić ścieżki jednej grubości, pod jednym kątem i (w miarę możliwości) w stałych odstępach. Może nie wpływa to jakoś specjalnie na pracę układu, ale poprawia w znacznym stopniu estetykę.

Myślę, że ścieżki grubości 24 milsów dla elementów pobierających mniej prądu i ścieżki 32-40 milsy/ów w miejscach gdzie wymagany jest większy prąd 😉

Notabene polecam szukać w wyszukiwarce Eagla, bo jest bardzo intuicyjna. Wpisz *78*05* i na pewno znajdziesz ten stabilizator w obudowie TO220 leżącej 😉

Link do komentarza
Share on other sites

A da się jakoś powiększyć/pomniejszyć pola lutownicze pojedyńczych elementów?

Prowadzenie ścieżek między pinami atmegi8 raczej nieuniknione, więc dla komfortu można by je jeszcze delikatnie pomniejszych - w końcu i tak nóżki są cienkie ( podstawek też). No i do tego trzeba ścieżki 16mils (24 to już ryzyko, i to z małymi padami Uc nawet)

Link do komentarza
Share on other sites

Jeśli chcesz pomniejszyć lub powiększyć pady musisz edytować bibliotekę - warto to zrobić, bo jedne elementy są tak zaprojektowane, że po wywierceniu dziurki zabrakłoby miedzi 🙂.

Ja na twoim miejscu nie prowadziłbym pomiędzy pinami układu ścieżek, bo to nie jest skomplikowany schemat 😉.

  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Robisz kopię biblioteki, której pady chcesz powiększyć (np. atmel.lbr kopiujesz i zmieniasz nazwę na inną, nie wiem... atmel_wielkie_pady.lbr) - tak dla bezpieczeństwa, żeby potem móc wrócić do punktu wyjściowego. Otwierasz plik z bibliotekami (File -> Open -> Library -> stara biblioteka lub nowa kopia, jak wolisz).

Naciskasz guzik ULP, wybierasz skrypt change-pad-in-lbr.ulp. Zmieniasz, co chcesz.

"OK".

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Ja edytuję zawsze bibliotekę w edytorze - mogę wtedy swobodnie zmieniać kształt padów szerokość, szerokość dziurki w padzie. Jeśli chcesz już prowadzić ścieżkę pomiędzy padami możesz pomniejszyć tylko te pady, pomiędzy którymi przechodzi ścieżka a pozostałe zrobić większe. Tak jak pisał Nawyk warto zrobić kopię biblioteki.

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.