Skocz do zawartości
Treker

[Materiały] Odlewanie opon do robotów z silikonu

Pomocna odpowiedź

O jak dobrze, że ktoś to opisał! 😉

Mam taką prośbę - czy mógłbyś podać nazwę allegrowicza od silnkonu ? Chciałbym uniknąć kupna jakiejś słabej podróby. I jeszcze jedno pytanie- jak centrujesz formy i felgi by warstwa silikonu była jednakowej grubości ?

PS który silikon według Ciebie jest bardziej przyczepny ?

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
Mam taką prośbę - czy mógłbyś podać nazwę allegrowicza od silnkonu ? Chciałbym uniknąć kupna jakiejś słabej podróby. I jeszcze jedno pytanie- jak centrujesz formy i felgi by warstwa silikonu była jednakowej grubości ?

Formy mają takie same otwory jak felgii, to właśnie w nich mocuję te śrubokręty.

Ten allegrowicz ma 16-stke jaką używałem: http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=1751601

Tego drugiego teraz nie mogę znaleźć.

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Ten drugi to progmar_1 😉

Po moich przygodach z odlewaniem ogumienia mogę dodać taką sentencję: nigdy za mało katalizatora 🙂

Jeśli chodzi o wlewanie silikony do formy, to polecam przelać już (zmieszany z katalizatorem) do strzykawki (wyciągnąć tłok, wlać od góry, ale przed tym zamknąć wylot strzykawki). Można potem wygodnie, równiutko porozlewać po całej formie 🙂

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
Jeśli chodzi o wlewanie silikony do formy, to polecam przelać już (zmieszany z katalizatorem) do strzykawki (wyciągnąć tłok, wlać od góry, ale przed tym zamknąć wylot strzykawki). Można potem wygodnie, równiutko porozlewać po całej formie

Jeśli tak możesz to znaczy, że dodałeś za dużo katalizatora - ten silikon nie ma prawa być na tyle rzadki, aby wejść do strzykawki. W jakimś celu te proporcje mieszania są zawsze podawane, tracisz właściwości gwarantowane przez producenta wtedy.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Wam za odpowiedzi. A wiecie może jaki rodzaj silikonu najlepszy będzie do minisumo ?

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Fajnie, tylko takie formy są do niczego. Najlepiej jeśli forma składa się z 2 części: tulei i kapsla, wtedy dużo łatwiej wyjąć oponę jak i wyczyścić formę.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Treker, ja go nie wsysałem, tylko wlałem od góry. Nie wiem dlaczego miałby nie wejść, gdy strzykawka ma wyciągnięty tłok. Oczywiście wiem, że ani razu nie maiłem idealnych proporcji (wstyd się przyznać, ale robiłem "na oko"... Wówczas nie miałem jeszcze wagi elektronicznej).

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
(wstyd się przyznać, ale robiłem "na oko"... Wówczas nie miałem jeszcze wagi elektronicznej)

Ja też zawsze robię na oko i się jakoś nie wstydzę, zawsze mi wiąże.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Mi jest wstyd się przyznawać, bo jestem swego rodzaju perfekcjonistą. Co do wiązania - po kilku próbach i nie oszczędzaniu katalizatora wszystko pięknie związało. Tak samo bez problemu wchodziło do strzykawki mimo, że wcale rzadkie to nie było.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

No, że wejdzie od tej strony to rozumiem, nie rozumiem jak ma wyjść z drugiej? U mnie jak próbowałem to tworzyło się takie ciśnienie, że tłok w strzykawce odskakiwał a silikon nie wypływał tak jakbym tego chciał 🙂

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

A bo formy byłoby najlepiej czymś posmarować, są specjalne preparaty do tego, my takich używamy do form odlewniczych.

Co do czasu schnięcia, jeżeli ma to zastygnąć tak na GIT, to można przyjąć ogólną zasadę 24h.

Ogólnie zainteresowało mnie to, bo jakby nasączyć tym mate z włókna węglowego to może wyjść ciekawy kompozyt.

Tracer, a można by zrobić art o żywicach epoksydowych, znaczy się włókno szklane + jego obróbka. Bo włókno węglowe dosyć drogie.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
A bo formy byłoby najlepiej czymś posmarować, są specjalne preparaty do tego, my takich używamy do form odlewniczych.

Co do czasu schnięcia, jeżeli ma to zastygnąć tak na GIT, to można przyjąć ogólną zasadę 24h.

Te silikony do form są specjalnie tak stworzone, aby nie trzeba było używać rozdzielaczy do form, jest to wyraźnie zaznaczone na aukcjach. Nie ma większego problemu z wyjmowaniem odlewów z form. Oponki ze zdjęć wyjąłem z form po niecałych 2h i są już ok.

można by zrobić art o żywicach epoksydowych, znaczy się włókno szklane + jego obróbka. Bo włókno węglowe dosyć drogie.

Jeśli masz czas i możliwości - to czemu nie 🙂 Będzie idealny temat na konkurs wakacyjny.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem lepiej poświęcić dwa tanie śrubokręty i obciąć im 'rączkę', i same te metalowe pręty włożyć w formę, zalać i dopiero włożyć w to felgi.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Treker, u mnie też tworzyło się niemałe ciśnienie 🙂 Ale da się z tym żyć. Duży plus wlewania ze strzykawki, to mniej upaćkana po bokach forma i mniejszy syf na biurku 🙂

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...