Skocz do zawartości

Zamienniki silników Pololu (samych silników)


piotreks-89

Pomocna odpowiedź

Dziś odebrałem paczuszkę. Za 3 silniki DE1215-2.4 + przesyłka pocztowa zapłaciłem 35,79zł. Wychodzi ładna cena, ponieważ za przesyłkę musiałem zapłacić absurdalną cenę 16,59zł (paczka pocztowa priorytetowa). Uprzedzam, że taniej nie wyślą - rozmawiałem telefonicznie i mailowo...

Osobom, które robią to po raz pierwszy radzę kupić nawet więcej niż 3 silniki. Mnie ten proces wyszedł dopiero za trzecim razem, więc po drodze straciłem 2 pary szczotek.

Gdy dostałem paczkę do rąk byłem zaskoczony jej rozmiarami. Po otwarciu wygląda to mniej więcej tak:

Dość śmiesznie wygląda pakowanie trzech silniczków do takiej paczki. Ale nie tylko silniczki w niej znalazłem. "Gift'em" był stos reklam o łącznej wadze 215g:

A więc zacznijmy proces naprawczy 🙂

Z WObit'owskich silników radzę zdjąć najpierw plomby gwarancyjne. Ułatwi nam to dalszą naprawę. Uprzedzam, że te naklejki się źle odrywa 😋

1. Otwieranie silników

Pierwsze za co musimy się zabrać to otworzenie naszych silników. Proces ten wygląda tak samo dla Pololu, jak i dla WObit'owskich DE1215-2.4.

Na czerwono zaznaczyłem blaszki, które trzeba odgiąć, aby dostać się do środka silnika. Bierzemy zatem niewielki płaski śrubokręt i odginamy je. Jeśli dobrze nam to wyszło to powinniśmy bezproblemowo wyciągnąć ten plastikowy, czarny element ze złączami. Lepiej to robić ostrożnie, gdyż możemy uszkodzić szczotki dawcy.

Po prawidłowym otwarciu będzie to wyglądało tak:

2. Przekładanie szczotek

Przede wszystkim musimy zdjąć z wirnika (dokładniej miejsce oznaczone numerem 1) tę małą przezroczystą podkładkę oznaczoną numerem 2. Na zdjęciu jest pokazany silnik DE1215-2.4, aczkolwiek robimy to oczywiście z silnikiem Pololu (podkładka może być zielona).

Ta mała podkładka służy chyba do zmniejszania tarcia między komutatorem a mosiężną tulejką pozycjonującą wał w osi. Jeśli jej nie zdejmiemy to ze szczotkami możemy się pożegnać, ponieważ podczas składania silnika zgniecie ona szczotki.

3. Składanie silnika Pololu

Teraz najważniejsze. Ja zepsułem dwie pary szczotek, więc radzę uważać 😋

Plastikowy element ze szczotkami wyciągnięty z silnika DE1215-2.4 kładziemy do pionu. W miejsce zaznaczone kolorem czerwonym kładziemy naszą podkładkę tak, aby otwory się pokrywały.

Zanim złożymy silnik musimy sprawdzić czy nie uszkodzimy szczotek. Bierzemy sobie wirnik DE1215-2.4 i sprawdzamy czy podczas wkładania wirnika komutator nie zgniecie szczotek. Jeśli zahacza o nie, to staramy się je leciutko odgiąć, aczkolwiek musi pozostać styk.

Teraz bierzemy silnik Pololu i w pionie nakładamy go na element ze szczotkami. Trzeba to robić dość dokładnie, ponieważ łatwo można uszkodzić szczotki. Radzę zrobić to za pierwszym podejściem, gdyż szczotki "nie lubią" powtarzania tego procesu 😋 Dla przykładu pokażę, jak wyglądają zniszczone szczotki:

4. Sprawdzanie poprawności wykonania naprawy

Po złożeniu przyszedł czas na test. Bierzemy zatem źródło zasilania i podpinamy do złącz silnika. Jeśli silnik pracuje to znaczy, że się udało 🙂

Jeśli po podpięciu zasilania naszym oczom ukaże się iskra, to szybko odłączamy silnik lub zasilanie. Było to zwarcie i klej trzymający szczotki z podpórką wyparował 😅 Cóż, zdarza się najlepszym, aczkolwiek nie zrażamy się i próbujemy po raz kolejny 🙂

To by było na tyle, jeśli chodzi o moje spostrzeżenia. Piszcie proszę swoje opinie, to w końcu zbierzemy materiał na artykuł 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

Póki co nie robiłem pomiarów. Na dniach postaram się je wykonać. Pierwsze co zdążyłem zauważyć to praca silnika po wymianie szczotek. Odnoszę wrażenie, że jest głośniejszy niż wcześniej. Może to być skutek tego, iż dodatkowo rozwierałem szczotki, aby na pewno ich nie uszkodzić (z racji tego, że były to moje ostatnie).

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Niestety nie opłaca naprawiać się silników z Pololu. Za drogie silniki na szczotki ,a silniki po naprawie wiele już nie pociągną. Nie zużywają się tylko szczotki ale i komutator.

Link do komentarza
Share on other sites

Ja nie wiem, co Wy robicie z tymi silnikami. Mi się jeszcze nigdy nie zniszczył, anie jeden silnik 🙂

W LFach mają pewnie mniejsze obciążenie, ale swoje się nakręcą.

Link do komentarza
Share on other sites

Treker, tylko pozazdrościć 😉 Przypuszczam, że u mnie przyczyną mogła być zbyt niska częstotliwość PWM - zaledwie 250Hz.

Armir, silniki DE1215-2.4 na szczotki wcale nie wychodzą tak drogo. Jeszcze lepiej jak się zamawia z kilkoma osobami i przesyłkę dzieli na kilka osób. Jakoś mi się nie dziwi płacenie za każdym razem ~50zł za nowy silnik z przekładnią, stąd też szukam zamienników 😋

Link do komentarza
Share on other sites

Pololki w ms mocno dostają w szczotki i przekładnie, dlatego najczęściej padają. Dodatkowo część osób te silniki przewoltowuje co dodatkowo przyspiesza proces niszczenia się szczotek i komutatora. W LF nie ma tak częstych zatrzymań wału silnika (nie ma praktycznie wcale) jak w ms przy zwarciu się dwóch ms.

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.