Skocz do zawartości

STM 32 - środowisko do programowania, wątpliwośći...


yh1198

Pomocna odpowiedź

Witam,

jestem początkującym w tym temacie, poczytałem na różnych forach dyskusyjnych i tak do końca nie wiem na jakie srodowisko (myslę, że na razie z bezpłatnych) do programowania wybrać? może nie srodowisko, a pojedyńcze programy... ?

proszę doradźcie....

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

A ja mam pytanie zdeczka inne niż temat, ale też o STM'ach:)

Jak wygląda sprawa nauki STM32? Tzn ile czasu zajmie w miarę ogarnięcie tego, czyli adc, uart, gpio itp.? Czasu codziennie nie mam zbyt wiele, ale powiedzmy, że ok 1h by było, może trochę więcej. No i oczywiście jakieś doświadczenie z AVR jest.

Mam płytkę Discovery z cortex-M0. Duża jest różnica między m-0, a M3 lub M4? Bo z tego co się orientuje, sprzętowa obsługa enkoderów jest od wersji M3 lub M4.

Link do komentarza
Share on other sites

Brzmi zachęcająco 😃

A jak wygląda sprawa z lutowaniem i płytkami "żelazkowymi"? Czy raczej w firmie zamawiać?

Wiem, że grot minifala jest super do tego + topnik porządny. A zwykłym grotem ktoś lutował?

Link do komentarza
Share on other sites

stm32 nie są specjalnie trudne i jest do nich pełno dokumentacji i przykładów.

Jedna "upierdliwość" w stosunku do atmegi to w niej na starcie jest wszystko włączone (wszystkie peryferia), a w stm32 odwrotnie - na starcie wszystko (włącznie z gpio) jest wyłączone i kilka razy się na tym naciąłem.